čtvrtek 30. června 2022

Nanuky z jogurtu

... někdy před dvěma nebo třemi roky jsem natrefila na jogurtové nanuky Hollandia ...
... ve složení jsem našla jen jogurt, smetanu a belgickou čokoládu ...
... v té byly nanuky namočeny ...
 
... nanuky (Hollandia používá název jogurtová zmrzka) mi velice chutnaly ...
... nepřeslazené (jako jiné zmrzky na klacku) ...
... přiznaná chuť bílého jogurtu ...
... skvělá poleva z bílé nebo mléčné belgické čokolády ...
 
... i když teda docela drahé ...
... v Lidlu jen v akcích tuším tehdy devět káče za 50 ml ...
... za kolik jsou v Lidlu v současnosti netuším, už jsem tam skoro rok nebyla ...
... Rohlík je prodává za 14,90 ...
 
... a Rohlík taky nabonzuje kompletní složení ...
... a tak jsem kromě jogurtu, smetany a čokolády našla dlouhý seznam nejrůznějších přídatných látek ...
... různé emulgátory a stabilizátory, které je nutno do zmrzky narvat jen proto, aby vydržela dva roky ...
... děkuji nechci ...
 
... a tak jsem si udělala vlastní - jen ze dvou ingrediencí ...
... pravda, v belgické čokoládě jsem je nemáčela ...


... použila jsem řecký jogurt, který má 5 % tuku (Hollandia jen 3,5 %) ...
... smetanu jsem proto vynechala ...
... jen maličko jsem přisladila čekankovým sirupem ...
... a pracně nasoukala do formiček na nanuky ...


... formičky mám doma už hodně dlouho, mám pocit, že mi je někdy začátkem osmdesátek přivezl strejda ze Západního Německa ...
... dostat do nich jogurt byl docela oříšek ...
... první pokusy se lžičkou skončily tak půl na půl uvnitř a vně formiček ...
... nakonec jsem vyštrachala taky letitý lis na sušenky ... 
... využila jsem trysku na zdobení krémem ...
 
... i když mi občas zůstala ve formičce nějaká ta bublina (jak je vidět na fotkách) a nejsou obalené v čokoládě, jsou moc dobré a osvěžující ...
... cena jednoho nanuku cca pět káčé ...
... sice bez polevy, ale taky bez emulgátorů a konzervantů ...

Žádné komentáře:

Okomentovat