neděle 30. června 2013

Medvědí antistresovky

Molitanové kostičky už mám doma docela dlouho. Mám i nakreslený "plánek". Jenže ten jsem, abych se přiznala, vůbec nepochopila. Uvažovala jsem o tom, že bych ušila každou kostičku zvlášť a pak teprve sešila. Vždy však zůstalo jen u uvažování.

Až minulou sobotu jsem si přivezla z babince v Kadani rozkres, jak na kostky šité samostatně.

Nejprve bylo třeba najít nějakou vhodnou látku. Našla jsem v syslišti kus jakéhosi závěsu, či co to bylo. Kdysi jsem ho koupila na burze. Nedokážu totiž odolat ničemu s medvídkama ;o))
Látku mě bohužel napadlo vyfotit, až když jsem jí rozstříhala, takže jen zbyteček.


Dlouho jsem rozmýšlela, jak na to. Patchworkové kostičky na látce mají totiž pro mé účely hodně blbý rozměr. Mám totiž kostky o velikosti hrany 5 cm a 8 cm. Malé jsou pochopitelně moc malé a velké moc velké. Nakonec jsem však do látky přeci jen střihla. Ano střihla, nikoliv řízla. Vzor je totiž na látce natištěn maličko nakřivo.
Celé odpoledne jsem vystřihovala a skládala na 6 hromádek. Nakonec mi málem jeden velký medvědí obrázek chyběl. A když už jsem byla v tom stříhání, nastříhala jsem i na malé kostky. Večer z toho došlo na analgetika, protože má záda, zvyklá na polohu ležmo, silně protestovala.
Až druhý den jsem se pustila do šití. Převážnou část na stroji, "víčko" krychličky nakonec ručně. A vyvstal problém. Sešití se mi ani trošku nelíbilo. Navíc byla košilka na kostky malinko větší a díky křivému tisku taky našišato. Nezbylo, než hrany prošít.




Výsledkem pro mě je, že tento způsob šití je vhodný pro kostky s motivy, kde je jedno, co je nahoře, dole nebo vlevo. Medvídky mám občas nohama proti sobě, někdy v řadách, jindy na přeskáčku. U malých kostek jsem je sešila už od začátku naležato a tudíž blbě.
Příště zkusím "originální" způsob šití ze čtverců a obdélníků. A budu šít komplet v ruce.

Žádné komentáře:

Okomentovat