pátek 29. března 2013

Byt v paneláku

Ač by se mi - a samozřejmě i mému zvěřinci čítajícímu 1 psa a 3 kočky - strááášně moc líbilo v domečku u lesa, nezbyde nám než obývat panelákový byt 2+1.
Ach jo :o(

Umakartové jádro mě však natolik deptalo, že jsem přemýšlela, jak se ho zbavit. Přemýšlení či spíše vymýšlení nebylo nijak jednoduché. Trvala jsem totiž na tom, že pračka musí zůstat v koupelně - nesnáším pračku v kuchyni. A taky jsem moc chtěla rohovou vanu - zamilovala jsem se totiž do vany Rosa od Ravaku ;o))

Ať jsem malovala, jak jsem malovala, výsledek byl pořád na nic. Neustále mi vycházelo zvětšit koupelnu na úkor kuchyně, a to jsem rozhodně nechtěla. A pak jsem našla v jednom časopise o bydlení to, co jsem hledala, a stal se ze mě architekt.
To berte pochopitelně s nadsázkou ;o))
Každopádně z mých "malůvek" vznikl návrh, který odsouhlasil statik i stavební úřad a tak mohlo dojít i na realizaci.

Zde je plánek mého bytu


No a teď mé malůvky ...
 ... nejprve stav před rekonstrukcí ...



... a stav, jak by to mělo vypadat po rekonstrukci ...



... takto nějak to u nás vypadalo těsně před započetím bourání ...



... takto po vybourání jádra ...
... záchod, vana a sporák musel pochopitelně ještě chvilku zůstat ...



... no a tady už začínají vznikat nové stěny ...



Když už jsme se dostali až k stavbě nových stěn, nemohu nezmínit jednu úsměvnou historku z Baumaxu ;o))

Přesně jsem si spočítala počet tvárnic a pak se jala hledat, kde je nakoupit nejlevněji, což v éře internetu není nic složitého. A tak jsem natrefila i na informaci, že původně 2 firmy zabývající se výrobou totožného zboží, tedy pórobetonových stavebních tvárnic s obchodními názvy Hebel nebo Ytong, vytvořily fůzi a spojily se do firmy s názvem Xella (možná je tato firma pohltila, ale to není až tak důležitý).
No a o tom přesně je má historka.
V Baumaxu jsem vyhledala odpovědného pracovníka v oddělení stavebnictví a vznesla požadavek, že potřebuju tolik a tolik kusů tvárnic Hebelu - to slovo mi přišlo takový "nejpříjemnější". Pracovník zmizel mezi regály, chvíli tam pobyl, a pak se vrátil se slovy, že mají jen Ytong a jestli mi to nevadí. S úsměvem jsem mu přednesla informaci a vztahu mezi Hebelem, Ytongem a dokonce Xellou ... dodnes vidím jeho udivený pohled ;o))

Pokračování  příběhu o rekonstrukci panelového bytu zas někdy příště.

3 komentáře:

  1. paja, moc se mi líbí Váš nápad na rekonstrukci. Koupili jsme si uplně stejný byt. Zajímalo by mě jak pokračujete a na kolik Vás tato rekunstruce vyšla. dík za odpověd.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za zprávičku i slova chvály. Rekonstrukce je běh na dlouhou trať, zvlášť když se dělá svépomocí. Budu dále přidávat další pokračování. Před nedávnem jsem třeba přidala část týkající se kuchyně. Určitě udělám i souhrn nákladů.
      Zdraví Jeane

      Vymazat
  2. Pobavila som sa na "hebelovej" historke.
    Ono je to dnes v obchode všetko strašne uponáhľané. Predajcovia sú narýchlo zaučení do pár hlavných položiek tovaru, ale o histórii, trebárs porobetónových tvárnic, sa nemajú odkiaľ dozvedieť.
    Hlavne nech predá čo najviac čohokoľvek.
    Ako by chudák ešte zbledol, keby si sa ho opýtala na zloženie :D
    (pracovala som v stavebnínách :D :D )
    Každopádne, klobúk dole za všetky technické i praktické riešenia :D

    OdpovědětVymazat