středa 8. června 2022

Rebarbora a jahody

... rebarbora a jahody, to je vážně skvělá kombinace ...
 

... rebarboru již několik let pěstuju v kýblu na balkoně ...
... takhle jsem ji cwakla 15. května ...


... od letoška mám na balkoně i na venkovních parapetech v kuchyni a obýváku taky sazenice jahod ...
... ty už nejenom kvetou, ale sezobla jsem i pár červených jahůdek ...
... jsou sice malé, chutnají ale jako ty lesní ...
... mňam ...


... rebarbora na koláč ani náhodou nestačí ...
... v minulých letech jsem ji povařila s cukrem a přidala jí pak do jogurtu ...
... syrová rebarbora by se jíst neměla ...
 
... letos mě napadlo přidat k ní jahody (ty jsem koupila) a udělat džem ...

JAHODOVÝ DŽEM S REBARBOROU A JABLKEM

necelých 10 dkg rebarbory (víc jí po odstranění listů v kýblu nebylo)
jedno jablko
cca 40 dkg jahod
vše nakrájet na malé kousky
šťáva z půlky malého citronu
pět lžic třtinového cukru
to vše povařit a šup s tím do skleniček


... cukru bylo na mě zbytečně moc, myslím, že by stačily lžíce tři ...
... jablko jsem přidala v domnění, že pomůže želírování ...
... nemám totiž doma pektin a želírovací přípravky nechci používat, protože obsahují kyselinu sorbovou ...
... a taky potřebuju jablíčka zpracovat, jsou již maličko unavená ...

... v zimě jsem zkoušela pár džemů ukuchtit ...
... mám nafoceno, ale nejsou lidi na úpravu fotek, tak snad někdy příště ...
... tehdy jsem přidávala jen poloviční množství gelfixu a ty džemy, ve kterých byly jablka a hrušky, byly tak tuhé, že po otočení zpět "na nožičky" neklesly na dno ...
... naivně jsem se domnívala, že za to mohou jablka ...
... ale nejspíš k želírování napomohly hrušky ...

... prostě jablíčko nezafungovalo, jak jsem předpokládala ...
... džem je maličko řidší ...
... na chleba nebo palačinky asi nic moc, fakt nechci být upatlaná ...
... skvělá konzistence do jogurtu ...
... ostatně hlavně proto doma džemy dělám ...

Žádné komentáře:

Okomentovat