středa 23. srpna 2023

Nejstarší fotografie

... po hooodně dlouhé době jsem opět a zas propadla pátrání po mých předcích ...
... a opět za tím stojí jedna hodně velká náhoda nebo možná rovnou osud ...
... o této náhodě snad někdy jindy ...

... dnes se vracím k pravděpodobně nejstarší fotografii, kterou vlastním ...
... k té fotografii, kterou jsem slíbila před více jak deseti lety ...


... na fotce je moje babička a její sourozenci ...
... a také jejich otec, tedy můj pradědeček ...
... kupodivu tam není moje prababička ...
... když jsem to před časem probírala s mojí kamarádkou, se kterou se znám díky fotografování, řekla mi úsměvnou větu, na kterou nezapomenu ...
... prababička tam prý není, protože fotografovala ;o)
 
... fotografie má pochopitelně i druhou stranu ...
... a jako na jedné z mála jsou na ní i informace ...
 
 
... písmo vypadá, jako by to psala moje mamka, i když psáno z pozice mé babičky ...
... možná měly stejné písmo ...
... netuším, nepamatuju si, že bych viděla nějaký text, který napsala moje babička ...

... babička je ta s tou vyšívanou zástěrou ...
... byla nejstarší ...
... měla sice ještě dva starší sourozence - bratra a sestru - ti však zemřeli jako děti ...
... nalevo od babičky sedí mladší sestra Emilie ...
... na klíně má nejmladšího bratra Richarda ...
... vedle stojí nejmladší sestra Emma ...
... a z druhé strany pak stojí sestra Anna - druhá po babičce ...

... pradědeček a Richard zemřeli v roce 1920 ...
... naskýtá se jako důvod španělská chřipka - netuším ...

... Anna zemřela v roce 1930 ...
... to už byla vdaná a měla nejméně dvě děti ...
... píšu nejméně, protože vím jen o dvou dcerách, Emě a Else ...
... Annin manžel si po ovdovění vzal mladší Anninu sestru Emilii ...
... to jsem se dozvěděla na vzpomínkovém odpoledni s Olinou (odkaz výše nad fotografií rodiny Ondraczek), prý se to tak tehdy běžně dělalo ...

... jak jsem psala, je to pravděpodobně nejstarší fotka, kterou mám ...
... přesněji nejstarší z těch, na kterých vím, kdo je ...
... mám pár fotek, které mohou být starší, ale ani Olina, natož pak já, netuší, kdo na nich může být ...
... jisté je jen to, že se jedná o někoho "z přízně" ...

... fotka je pravděpodobně z roku 1917 ...
... odhadla jsem podle Richarda, který se narodil v roce 1916 a na fotce mu bude maximálně jeden rok ...
 

Žádné komentáře:

Okomentovat