středa 16. srpna 2023

Maliny

... maliny pěstuju na balkoně druhý rok ...
... a vcelku se - až teda na nekončící boj se škůdci - daří ...
... loni jsem je na poslední chvíli zachránila před sviluškami a tak jsem si na první zralé plody musela počkat až do konce září ...

... kupodivu - a k mé velké radosti - malina zvládla i zimu ...
... jen já nezvládla "jarní" sestřih ...
... nějak jsem si vsugerovala, že se výhony malin zkracují na jaře ...
... jenže již v půlce února byla malina obsypaná spoustou čerstvě vyrašených větviček ...
... a mě vážně bylo líto sáhnout do nich nůžkama ...
... vyrostlo z toho nevzhledné koště s dlouhými šlahouny, i když Starkl zahradník sliboval malou kompaktní rostlinku ...
 
... a protože se na balkon mezi květináče s foťákam nevejdu, fotku koštěte nečekejte ...
... posílám jen nejdelší letošní šlahoun obsypaný malinami ...


... několik menších "hroznů" malin ještě dozrává ...
... jestli budou i další, netuším ...
... malina totiž přestala kvést ...
... jen mravenci už zase obhlíželi, kde založit novou kolonii mšic ...
... zatím se zdá, že jsem jim v tom zabránila postřikem ...

Žádné komentáře:

Okomentovat