sobota 2. září 2023

Borago officinalis

... neboli brutnák lékařský ...
... ne nedala jsem se na domácí bylinkové čaje ...
... i když bylinkové čaje mám ráda - piji vlastně jen čaje bylinkové nebo ovocné - raději je nechám na odbornících a prostě si je koupím ...

... tak proč tedy brutnák? ...
... dostala jsem na jaře chuť vypěstovat si jedlé květy ...
...  a tak došlo mimo jiné i na brutnák ...


... brutnák má nádherné modré květy ...
... i když některé byly i modré s růžovými okraji ...
... nebo třeba celé jemně růžové ...

... jedlé jsou jak květy, tak i listy ...
... i když někomu by mohlo vadit, že listy jsou hodně chlupaté ...
... všude píšou, že chutnají po okurce ...
... chuť jemně nastrouhané okurky jsem opravdu cítila jak z mladých lístků, tak z květů ...
... jen jsem tak nějak cítila i jakýsi ocásek připomínající rybinu ...
... teda ne že by mi to nějak vadilo ...
... no a pak jsem se někde dočetla, že prý chutnají květy brutnáku po ústřicích ...
... nevím - neumím posoudit ...
... ústřice jsem na rozdíl od brutnáku nenašla odvahu ochutnat ;o) ...

Žádné komentáře:

Okomentovat