úterý 1. srpna 2023

Paštika s medvědím česnekem

... na jaře v plné sezoně medvědího česneku jsem se pustila do druhého a zatím posledního pokusu o domácí paštiku ...
... pochopitelně s medvědím česnekem ...
... prostudovala jsem složení paštik z malých paštikáren a v některých z nich našla místo bůčku vepřový lalok neboli podbradek ...
 
... následovala lustrace masa na Scuku ...
... a do košíku putoval vepřový lalok z rodinného řeznictví Šindelář a syn ...
... zcela určitě není z přeštického prasete, takže koupit na Scuku vcelku drahou krkovici z přeštíka se mi nechtělo ...
... opět jsem ale přihodila můj oblíbený Netínský uzený špek bez dusitanových solí z Farmy rodiny Němcovy ...
... vepřová játra (tentokrát jen jedno balení) jsem koupila na Rohlíku a k nim přihodila vepřovou krkovici ze stejné farmy v Kostelecké Lhotce ...
... není to sice žádná malá rodinná farma, ale zaštiťují se nejvyššími standardy pro pohodu zvířat neboli welfare ...
... nezbyde mi, než jim věřit ...
... každopádně jejich maso dodávané Rohlíkem je vynikající ...

DOMÁCÍ PAŠTIKA S MEDVĚDÍM ČESNEKEM

1000 g vepřového laloku (podbradku)
650 g vepřových jater
750 g vepřové krkovice
200 g uzeného špeku
5 lžiček Podravky Natur
4 lžičky koření na gril bez soli (Davídkovo koření)
4 střední cibule
1 balení (50 g) medvědího česneku
program SLOW COOK - LOW na 11 hodin
 
... postup stejný jako v minulém příspěvku ...
... najemno pokrájený medvědí česnek jsem vmíchala až po rozmixování ...


... paštika je vážně vynikající ...
... jsem s ní spokojená ...
... podstatně jemnější, než ta s brusinkami z minule ...
... asi bylo správné použít menší množství jater ...
... a možná zapracoval i vepřový lalok, že byla taková opravdu skvěle mazací ;o)
(navíc je levnější než bůček)
... píšu byla, protože jsem ji bleskurychle zbaštila ...
 

Žádné komentáře:

Okomentovat