úterý 11. července 2023

Černý rybíz

... drobné ovoce se dá pěstovat i na balkoně ...
... i když loni jsem si tím až tak jistá nebyla ...
... u Starkla jsem objednala krom jiného třeba i sloupovitý černý rybíz ...
... černý rybíz prostě miluju a uvedené fotografii nešlo odolat ...
 
 
... to, co přišlo, vypadalo úplně jinak, než na obrázku ...
... s čímž jsem pochopitelně musela počítat ...
... a tak jsem s očekáváním onen jeden zdřevnatělý šlahoun - dlouhý asi metr - s pár kořínky zasadila do toho největšího květináče, který mám ...
... a čekala, co se bude dít dál ...
... ze šlahounu vyrazilo asi pět výhonků, z nichž dva následně téměř obratem uschly ...
... a dál už nic ...
... na podzim měly výhonky asi patnáct centimetrů a těch zhruba 5 listů na každém z nich zežloutlo a opadalo ...
... a protože se řídím heslem "neodkládej na zítra, co můžeš udělat pozítří", prostě jsem zazimovala, tedy obalila květináč bublinkovou folií ...

... a rybíz kupodivu přežil a už během února začal obrážet ...
... a pak jsem někdy koncem června objevila kuličku rybízu ...
... zvláštní na tom bylo, že jsem vůbec nezaregistrovala květ ...
... takže vlastně vůbec nevím, jak květy rybízu vypadají ...
... ale ta jediná - zatím ;o)) - dozrálá kulička o průměru asi patnáct milimetrů chutnala fantasticky ...


Žádné komentáře:

Okomentovat