úterý 25. července 2023

Domácí paštika

... když jsem ještě nakupovala v Lidlu, často jsem si - zejména v akci - kupovala paštiku s brusinkami nebo paštiku s medvědím česnekem ...
... přesněji řečeno jsem si kupovala jen tyto dva druhy ...
... brusinky a medvědí česnek miluju - pochopitelně nikoliv dohromady ...

... jenže průmyslově vyráběné paštiky obsahují stejně jako uzeniny dusitanové soli ...
... a těm se snažím vyhýbat ...
... našla jsem i pár malých českých výrobců, kteří dusitany do paštik nedávají ...
... jejich paštiky jsou vymazlené, fakt luxusní ...
... a cena tomu pochopitelně odpovídá ...
... jen můj důchod zas tak luxusní není, abych si jejich paštiky mohla mazat na chleba, kdy se mi zamane ...

... pochopitelně následovaly myšlenky na to, udělat si domácí paštiku ...
... pár receptů jsem i prostudovala ...
... jenže jsem tak trochu líná, snažím se práci si co nejvíce usnadnit ...
... a tak zůstávalo jen u myšlenek a plánů, které jsem však neustále odsouvala ...

... až jsem narazila na recept na paštiku z pomalého hrnce ...
... a bylo rozhodnuto - to musím vyzkoušet ...
... i když receptem jsem se nechala jen inspirovat ...
... na Scuku jsem koupila vepřový bok bez kosti z přeštíka z Biofarmy Sasov a Netínský uzený špek bez dusitanové soli z Farmy rodiny Němcovy ...
... vnitřnosti Scuk nevede, musela jsem tedy po játrech kouknout na Rohlíku ...
... a protože jsem byla líná odblaňovat kuřecí játra, koupila jsem játra vepřová ...

DOMÁCÍ PAŠTIKA S BRUSINKAMI

200 g uzeného špeku
900 g bůčku z přeštíka
1000 g vepřových jater
4 střední cibule
4 lžičky koření na divočinu
4 lžičky Podravky Natur
program SLOW COOK - LOW na 11 hodin

... česnek a alkohol jsem vynechala ...
... jinak jsem se částečně držela receptu ...
... po dokončení pomalení jsem nechala mírně vychladnout a pak rozmixovala tyčovým mixerem ...
... ochutnala - přisolit nebylo potřeba, Podravka obsahuje poměrně dost soli ...
... nakonec jsem vmíchala brusinkovou zavařeninu ...
... naplněné skleničky jsem dvakrát sterilovala, jak doporučuje recept ...
... sterilovala jsem v troubě ...


... nato že to byl první pokus celkem spokojenost ...
... jen ty vepřový játra - možná jen jejich množství - asi nebyla dobrá volba ...
... paštika mi díky játrům přišla taková - nevím jak to pojmenovat - prostě ostrá - ne ostrá jako pálivá, spíše přespříliš chuťově výrazná ...
... kuřecí játra jsou přeci jen jemnější ...

Žádné komentáře:

Okomentovat