úterý 30. května 2023

Rillettes z králíka

... navazuji na můj předchozí příspěvek ...
... ač se v kuchařce mého pomalého hrnce píše o králičí či vepřové paštice, jedná se vlastně spíše o rillettes ...
... starý původní francouzský pokrm - česky nazývaný také vepřovka ...
... což je velmi pomalu pečené nebo v sádle dušené vepřové maso ...
... a to dosti tučné ...
... i když ... tuk je přeci nositelem chuti ;o) ...
... moc pěkně popsáno třeba v Laskominách od Maryny ...

... skvěle se k tomu dá využít pomalý hrnec ...
... a pokud má navíc funkci sous-vide, lze udělat rovnou ve skleničkách ...
... což jsem udělala já a recept z kuchařky jen jemně upravila ...

KRÁLIČÍ RILLETTES

1 kg vykostěného králíka
dvě cibule
máslo
růžové víno
sůl, celý pepř a nové koření, bobkový list

... králíka jsem odblanila a nakrájela na kostičky cca 3x3 cm ...
... mírně osolila ...
... přimíchala najemno pokrájenou cibulí ...
... vše promnula s cca dvěma lžícemi másla (může být i sádlo) ...
... pak vše naplnila do skleniček cca dva centimetry pod okraj ...
... do každé skleničky nahoru přidala malý čerstvý bobkový list, dvě kuličky pepře a kuličku nového koření, zalila růžovým vínem a uzavřela šroubovacím víčkem ...
... pak už podle instrukcí kuchařky - viz minulý příspěvek ...


... masíčko bylo krásně měkoučké, jen mi vadilo, že jeho chuť přebíjela chuť vína ...
... asi jsem opravdu měla zvolit víno a vývar půl na půl, jak se píše v receptu ...

Žádné komentáře:

Okomentovat