sobota 27. května 2023

Sous-vide

... seznamování se s mým pomalým hrncem je celkem na dlouho ...
... kromě pomalého vaření toho umí spoustu ...
... a já vyzkoušela zatím jen minimum jeho funkcí ...
... po pomalém vaření a výrobě jogurtu došlo u na funkci sous-vide ...
 
... spojení sous-vide pochází z francouzštiny a znamená ve vakuu ...
... zapotřebí jsou k tomu nejen speciální plastové obaly, ale také speciální vakuovačky, které z obalů vysají vzduch a obal vakuově uzavřou ...
... vše se nakonec pošíruje ("vaří" za nízkých teplot) mnoho hodin ...





... výsledný pokrm asi bude opravdu velice chutný, ale já vážně nemusím mít všechno ...
... a vytvářet další mraky velice odolného plastu taky nebude to pravé ořechové ...

... ve velice hubeňoučké kuchařce k mému pomalému hrnci mě však zaujal jeden z receptů, který funkci sous-vide využívá ...



... a tak jsem koupila králičí a vepřové maso a taktéž žampiony a pustila se do toho ...
... spoustu času mi zabralo odblaňování masa a jeho krájení ma malé kostky ...
... řeznickým řemeslem jsem zcela nepolíbená ...
... hlavně bylo třeba dávat pozor, abych si k masu nepřikrájela v lepším případě nehty, v tom horším třeba i část prstu ...
... plnění skleniček už bylo vcelku rychlé ...
... naskládat do pomalého hrnce a zapnout bylo také coby dup ...


... jen jsem netušila, že do pelíšku se dostanu až hodně dlouho po půlnoci ...
... hrnci totiž trvá zhruba čtyřicet minut, než dosáhne požadovaných 74 stupňů ...
... až potom začne odpočítávat nastavených deset hodin ...
... a já se bála jít spát, protože kočičák Alex by jistě zkoušel vyzkoumat, cože se to v tom divném hrnci připravuje ...
... a fakt jsem nechtěla, aby mi rozbil poklici ...
... rozhodně by totiž nebyla první ...

Žádné komentáře:

Okomentovat