úterý 21. března 2023

Hrušky, stévie a růžový pepř

... a do třetice ...
... zpracování ovoce z jednoho pozdně letního nákupu na scuk.cz ...
... zpracovat bylo třeba i letní hrušky odrůdy Clappova ...
... a protože mi došel třtinový cukr, zaexperimentovala jsem se stévií ...
... na netu jsem našla jen jak použít stévii již zpracovanou do nejrůznějších alternativních sladidel ...
... o čerstvé stévii nic moc ...
... asi neumím hledat ...
... nezbylo, než vyzkoušet stévii čerstvou a doufat, že se zadaří ...

HRUŠKOVÝ DŽEM SE STÉVIÍ A RŮŽOVÝM PEPŘEM

1,3 kg hrušek
půl lžičky himálajské soli
2 lžičky drceného růžového pepře
2 lžíce posekaných lístků stévie
šťáva ze dvou citronů
1 lžička pektinu rozmíchaného ve dvou lžících tentokrát bílého cukru


... růžový pepř jsem poprvé použila v jahodovém džemu ...
... tehdy jsem psala, že s hmoždířem moc neumím a že příště zkusím umlít ...
... tentokrát jsem tedy vysypala z mlýnku barevný pepř a pokusila se namlít pepř růžový ...
... píšu pokusila, protože to byla chyba ...
... růžový pepř není tak vysušený, jako třeba černý, a tak to prostě nešlo ...
... příště se vrátím opět k hmoždíři ...
... růžový pepř mi totiž v džemech moc zachutnal ...
 
... jak to s čerstvou stévií v džemu dopadlo napsat zatím nemohu, páč na otevření sklenice s tímto pokusem dosud nedošlo ...

Žádné komentáře:

Okomentovat