pátek 3. března 2023

Domácí tvaroh

... čas od času se mi stane, že nestihnu včas spotřebovat mléko ...
... kupuju zásadně jen mléko čerstvé - a plnotučné ...
... na rohlík.cz bohužel nemám šanci kouknout, do kdy je třeba spotřebovat, abych se mohla rozhodnout, zda koupit jedno nebo dvě ...
... no a občas mi přivezou dvě mléka, které je třeba spotřebovat do čtyř dnů ...
... většinou jsem to řešila tím, že jsem z jednoho litru udělala palačinky ...

... když jsem brouzdala na netu mezi recepty na domácí výrobu sýra, narazila jsem i na článek o domácí výrobě tvarohu ...
... a rozhodla jsem se vyzkoušet ...
... protože si raději vybírám snazší cestu, zvolila jsem pochopitelně verzi "za studena" ...
 
... mléko jsem nalila do velké sklenice a přikryla složeným (samozřejmě čistým) kapesníkem přichyceným gumičkou ...
... to zejména proto, abych obsah sklenice ochránila od kočičích chlupů ...
... podle teploty v bytě zkysne cca za dva až tři dny ...
... i když jednou se mi stalo, že to trvalo déle a tvaroh byl pak trošku nahořklý ...
... když se začne oddělovat syrovátka, stačí už jen přecedit ...


... na cezení stačí cedník vyložený vyvařeným plátýnkem, já však používám udělátko z Tescomy ...


... najdete v e-shopu Tescomy ...

... z jednoho litru mléka je cca 200 g tvarohu a 6 dl syrovátky ...
... ze syrovátky jsem zkoušela udělat palačinky ...
... nebyly špatné, jen se trošku trhaly a byly mírně nakyslé ...
... syrovátka se dá přidat i do polévek, takových těch zimních zeleninových husťulí, kterým nevadí mírně nakyslá chuť ...
... použít se dá i při přípravě chlebového těsta ...
... k pečení chleba jsem se zatím nepropracovala ...
... chybí odvaha pustit se do výroby kvásku ...
... a pokud se vám nechce přidávat syrovátku do jídla, můžete si ji naplácat na pleť nebo nalít do napuštěné vany ...

Žádné komentáře:

Okomentovat