úterý 21. února 2023

Rybí polévka

... ty tam jsou doby, kdy jsem před Vánocemi kupovala dva kapry ...
... a doma je pak kuchala, stahovala z kůže, porcovala na podkovy ...
... to vše za nezbytné a hodně nepříjemné asistence mých koček, které vždy nakonec skončily na čas zavřené v koupelně ...
... porce kapra jsem pak obalovala v mouce s kořením na ryby a smažila ve friťáku ...
... kapr ve strouhance mi nikdy nechutnal ...
... na talíř s bramborovým salátem se dostaly jen ty velké podkovy ...
... z porcí blíže k ocasu, které už ani nebyly podkovami a ve kterých bylo značné množství kostiček, jsem dělala pečenáče ...
... vynikající pečenáče, ve kterých kostičky během necelých 14 dnů v láku v ledničce změkly natolik, jakoby tam žádné ani nebyly ...
 
... z hlav, kůží, ploutví a vnitřností jsem dělávala polévku ...
... holky ji jako děti zrovna nemilovaly, ale povinně v rámci vánoční pohody malou porci bez protestů snědly ...
... zbytek zůstal pro mě ...
... recept na polévku jsem tehdy našla v jedné německé Burdě a moc mi zachutnal ...
 
... k posledním Vánocům jsem dostala půlku kapra i s kůží ...
... původně byl mražený, ke mě se dostal ve stavu již částečně rozmrzlém ...
... kůži z něj se mi svlékat nechtělo ...
... jenže na smaženém kaprovi mi kůže vadí ...
... taktéž podkovy z půlky kapra udělat nejdou ...
... a tak jsem nakonec s maličkými obměnami oprášila recept na rybí polévku ...

RYBÍ POLÉVKA

půlka kapra i s kůží
kořenová zelenina
celý pepř, nové koření, bobkový list
voda
sádlo (případně olivový olej půl na půl s Florou Gold nebo máslem)
cibule
ovesné vločky (případně mouka)
rybí Bujonka
kelímek smetany ke šlehání
nakrájená petrželová nebo celerová nať

... polévku jsem vařila z části v pomalém hrnci ...
... nejprve sáček mnou zamražené na kostičky pokrájené kořenové zeleniny ...
... na to celou půlku kapra kůží dolů ...
... trochu soli, celý pepř, nové koření a bobkový list ...
... zalít vodou, aby bylo vše ponořené ...
... nastavit program SLOW COOK - LOW na 4 hodiny ...
... pokud použijete zeleninu čerstvou, stačí 3 hodiny ...

... dál už jsem použila normální hrnec a sporák ...
 
... na sádle jsem osmahla čtyři cibule pokrájené na nudličky - použila jsem šalotku ...
... přidala ovesné vločky - používám je místo mouky - a taktéž maličko osmahla ...
... dále pak přidala rybí vývar z pomalého hrnce a vše provařila ...
... mezitím jsem rozebrala a zbavila kostí i kůže uvařeného kapra ...
... spolu se zeleninou uvařenou v pomalém hrnci jsem přidala do hrnce ...
... pokud je polévka příliš hustá, přidat vodu ...
... dochutila jsem asi dvěma lžícemi rybí Bujonky ...
... nakonec přidala kelímek smetany ke šlehání a nechala krátce projít varem ...
... až po vypnutí jsem vmíchala do polévky pokrájenou zamraženou celerovou nať ...
... čerstvou přidávám až do talíře, stejně tak čerstvě mletý barevný pepř ...

 
... velkou část polévky jsem horkou opět nalila do sklenic, zavřela víčky a otočené nechala vychladnout "na potom" ...

... Bujonka je malá česká firma vyrábějící bujony ...
... nejsou to klasické přesolené kostky, ale spíše pasta prodávaná ve sklenici ...
... rybí Bujonka byla vyrobená exkluzivně pro scuk.cz ...
 
... jelikož otevřená sklenička bujonky vydrží v lednici jen cca měsíc, zkoušela jsem polévku i z mraženého filé ...
... a protože jsem neměla smetanu ke šlehání, vmíchala jsem až do talíře - hrnečku ;o) - s polévkou lžíci smetany zakysané ...
... nebyla tak skvělá, jako z kapra, trochu byla cítit rybinou, ale taky byla jedlá ;o)

Žádné komentáře:

Okomentovat