sobota 9. července 2022

Dýně Hokaido, hrušky a rum

... do prvního pokusu o výrobu džemu jsem se pustila v polovině února ...
... nebo spíše nově pustila ...
... o domácí výrobu džemů jsem se pokoušela už koncem sedmdesátek ...
... podobných pokusů jsem však tehdy rychle zanechala ...
 
... až tedy letos v zimě jsem se k tomu vrátila ...
... ovšem maličko netradičně ...
 
... ve špajzu jsem už delší dobu měla dýni Hokaido ...
... a nějak jsem nevěděla, co s ní ...
(nekoupila jsem jí záměrně, přišla mi jako součást farmářské bedýnky koupené na Scuku)
... polévku jsem zkoušela, ale nijak zvlášť mě neuchvátila ...
... a pak jsem našla na netu recept na džem z dýně a hrušek ...
... upravila jsem si maličko k obrazu svému a pustila se do práce ...

DŽEM Z DÝNĚ HOKAIDO S HRUŠKAMI A RUMEM

menší dýně Hokaido - asi tak půl kila
zhruba stejné množství hrušek
šťáva a kůra z jednoho citronu
sáček skořicového cukru
Gelfix super 3:1 Dr. Oetker 
pořádný panák rumu


... dýni jsem zbavila semínek a pokrájela na kostky ...
... hrušky jsem jen zbavila jádřinců, neloupala, nakrájela na kostičky ...
... mírně podlila vodou ...
... přidala šťávu a kůru z citronu ...
... a vařila do změknutí dýně ...
... dýni příště raději nahrubo nastrouhám, trvalo totiž docela dlouho, než změkla ...
... po změknutí jsem trochu pomačkala šťouchadlem na brambory ...
... přidala skořicový cukr, gelfix a třtinový cukr a nechala projít varem ...
... po vypnutí sporáku jsem vmíchala rum ...
... jen tak podle oka, přiměřeně, nijak jsem neodměřovala ...
... naplnila do skleniček a otočené nechala vychladnout ...
 
... po otočení zpět "na  nožičky" džem neklesl na dno ...
... je zbytečně hustý ...
... gelfix nejspíš nebylo nutné přidávat ...
... ostatně už jej kvůli přidaným konzervantům nekupuju ...

... no a pak už jen přidat do jogurtu ...


... nebo namazat na palačinky ...
... nejlépe ty z celozrnné špaldové mouky ...


Žádné komentáře:

Okomentovat