středa 13. července 2022

Domácí jogurt

... můj pomalý hrnec má též funkci Yogurt ...
... a tak jsem ji pochopitelně vyzkoušela ...
... Na Scuku jsem koupila farmářské mléko a v obalu zrající farmářský jogurt ...
... více není zapotřebí ...
... i když dobrou pomůckou je teploměr ...
 
DOMÁCÍ JOGURT
 
potřebujeme jen litr mléka
a kelímek (200-250 g) v obalu zrajícího bílého jogurtu


... mléko je třeba ohřát na 42 stupňů ...
... pokud tedy máte mléko, které už prošlo pasterizací ...
... což je každé mléko koupené v obchodě nebo na trhu ...
... pokud máte mléko přímo nadojené u farmáře, je třeba nejprve pasterizovat, tedy dvakrát zahřát na 72 stupňů ...
... mléko jsem ohřála v hrnci, i když v mém pomalém hrnci by to asi šlo taky ...
... přišlo mi složité pátrat jak na to ...
... na sporáku to bylo určitě jednodušší ...
... mléko jsem ohřála asi na 45 stupňů ...
... při přelití do pomalého hrnce maličko zchladne ...
... metličkou jsem vmíchala necelou čtvrtinu z kilového balení jogurtu ...
... a zapnula program Yogurt ...


... po osmi hodinách bylo skoro hotovo ...
... tedy hotovo měl pomalý hrnec ...
... já musela ještě nandat do skleniček ...
... ty jsem raději vyvařila - včetně víček ...
... na dno jsem dala meruňky krátce povařené s troškou cukru a pokrájené citronové meduňky ...
... vše pochopitelně už vychladlé ...
... navrch nalila naběračkou jogurt ...
... zavíčkovala a šup s tím do ledničky ...


... bylo to na sedm skleniček o obsahu 250 ml s meruňkami ...
... a jedna stejně velká bez meruněk ...
... ta byla určená pro přípravu další várky ...
 
... jogurt byl po dokončení v pomalém hrnci dost řídký ...
... vypadal tak trochu jako sražené mléko ...
... ve skleničkách postupně zhoustl ...
... je však rozhodně řidší, než třeba Hollandia ...
... na tzaziki (jasně, že bez meruněk) se určitě nehodí ...
... nejlepší byl třetí den ...
... pak se zdál maličko kyselejší ...

Žádné komentáře:

Okomentovat