sobota 23. července 2022

Domácí máslo

... domácí máslo jsem se pokoušela vyrobit už dvakrát ...
... ani jednou to nedopadlo tak, že bych měla chuť se pochlubit ...
... tedy ne, že by to bylo až tak těžké ...
... ale zcela jednoduchá záležitost to také není ...
 
... včera ráno jsem si chtěla přečíst v karlovarském deníku, co se děje v mém okolí ...
... a jeden z článků mě doslova vytočil ...
... nevím, jestli si ho paní novinářka vycucala z prstu ...
... nebo ona karlovaračka, o které se v článku píše, prostě a jednoduše lže ...

... a co že mě to vlastně vytočilo? ...
 
... domácí máslo určitě nevyrobíte za čtyři minuty ...
... a už vůbec nevyrobíte z litru šlehačky 900 g másla, jak se ona paní snaží tvrdit ...
... to, že při výrobě másla nevzniká syrovátka, ale podmáslí, to asi taky ani jedna z dam netuší ...
... tady odkaz na článek, pokud byste měli chuť přečíst si ho ...

... "kvalita" článku mě natolik naštvala, že jsem svůj druhý pokus s domácí výrobou másla dnes před snídaní nafotila ...
... ne tedy výrobní proces, ale výsledek mého snažení ...


... k mému prvnímu pokusu s výrobou másla mě přiměla Tescoma ...
... slevám propriet k domácí výrobě másla jsem nějak nedokázala odolat ...
... prostě jsem je musela mít ;o) ...


 
... první pokus proběhl podle receptu Tescomy ...
... šlehačka s přidáním malého množství zakysané smetany ...
... jeden kelímek šlehačky však rozhodně nestačí na plnou máslenku ...
... a více se do nádoby na "stloukání" másla nevejde ...

... pak jsem našla toto video na YouToube ...
... a pokusila se podle něj vyrobit další várku ...
... na Scuku jsem zakoupila litr farmářské 36% šlehačky ...
... a plna elánu se pustila do výroby ...

... jak už jsem psala výše, nedopadlo to zrovna nejlépe ...
... až po tuhou šlehačku bylo vše v pořádku ...
... pak jsem měla pocit, že mám více šlehačky na kachličkách, než v míse, přestože jsem snížila otáčky šlehače na minimum ...
... budu muset koupit nějaký kryt ...
... nevím, možná jsem měla šlehat ještě déle ...
... jenže já slila podmáslí a pustila se do "vymývání" zbytku podmáslí ve studené vodě ...
... jedna velká katastrofa ...
... kouli se mi rozhodně nepodařilo vytvořit ...
 
... do části mnou vytvořeného "skoromásla" jsem vmíchala kořenící přípravek Sušená rajčata s medvědím česnekem a maličko jsem to přehnala s množstvím ...
... zbylou část jsem mírně dosolila růžovou himálajskou solí ...
... k uložení jsem nepoužila máslenku, ale skleněné hlubší misky ...
... bohužel nemají víčko, což byla chyba ...
... rozhodně nedávejte máslo do ledničky nepřikryté, velice ochotně natáhne nejrůznější pachy ...

Žádné komentáře:

Okomentovat