pátek 3. května 2024

Tagliatelle s mangoldem

... dnes tak trochu nevím, odkud začít ...
... i když nadpis slibuje recept ...
... jenže je to nejen o vaření, ale také o mé balkonové zahrádce nebo také o sledování pořadů v TV ...

... nedávno se na O2TV objevil opět program Spektrum Home ...
... jen to není ten "starý", který před časem z nabídky zmizel ...
... je to taková směska dokumentů o bydlení, ale kupodivu i vaření ...
... a večer šmrcnutá nejrůznějšími filmy nebo třeba reality show Utajený šéf - USA ...
... to vše pochopitelně proloženo českými reklamami ...

... a tak jsem si například osvěžila starší díly River Cottage s jejich úžasnými inspiracemi na jednoduché vaření z ingrediencí z domácí zahrádky ...
... a zkoukla taktéž cestopis s recepty Italská města, italské chutě (tímto pořadem se nejspíš inspirovali Manu a Matěj) ...
... jak Hugh Fearnley z River Cottage, tak Ital Gino D’Acampo vaří s minimem ingrediencí a výhradně z místních zdrojů ...
... což se mi fakt hodně líbí a tak se od nich snažím načerpat nějakou tu inspiraci ...
... třeba na těstoviny (pravé italské - k výrobě těch domácích jsem se ještě neodhodlala) s mangoldem (z mého balkonu) ...
 
... ostatně mangold nutně potřeboval spotřebovat ...
... začal totiž vybíhat do květu ...
... přežil venku na balkoně celou zimu ...
... takhle jsem ho cwakla 30. března 2024 ...


 
TAGLIATELLE S MANGOLDEM

... tagliatelle (nebo jiné těstoviny) uvaříme v osolené vodě ...
... dvě větší cibule nakrájíme na hrubo a osmahneme na oleji s máslem (nebo na ghíčku) ...
... přidáme mangold pokrájený na menší kusy (pokud má silnější stvoly, dáme nejdřív ty - nakrájené na malé kousky - a až po jejich částečném změknutí přidáme i listy) a necháme zavadnout ...
... přidala jsem také trochu řecké směsi na gyros (může být i jiná směs, třeba grilovací, ale jen lehce, aby zůstala jemná chuť mangoldu a cibulky), ale není to nutné ...
... pak přilijeme kelímek smetany na vaření (může být i šlehačka) a necháme provařit ...
... kdo chce, může maličko zahustit, já nechala bez zahuštění ...
... přidáme uvařené těstoviny i s trochou vody a necháme ještě minutku provařit ...
... podávala jsem jen s čerstvě nahrubo namletým barevným pepřem ...
... kdo potřebuje maso, může přidat a společně s cibulí osmahnout na kolečka pokrájenou jemnou klobásku nebo párky, případně na talíři posypat mírně vyškvařenou slaninou ...

... bylo to fakt hodně jedlý ...
... ani jsem se nesnažila cwaknout, tak moc jsem to potřebovala ochutnat ...
... nakonec tedy přidám alespoň fotky z 20. října 2023 ...



Žádné komentáře:

Okomentovat