čtvrtek 16. května 2024

Kozí máslo s tymiánem

 

... kozí máslo z Farmy Amálka jsem koupila na Scuku ...
... miluju kozí mléko, sýry i jogurty a tak jsem neodolala ani máslu ...
... a to i přesto, že ručně dělané máslo, navíc kozí, není zrovna nejlevnější ...
 
... obecně nemám ráda, že máslo vyndané z ledničky nejde namazat na čerstvý chléb ...
... máslo je prostě příliš tuhé a čerstvý chlebík příliš měkký ...
 
... a pak jsem našla při pročítání knížky Rytmus roku s Hankou Zemanovou fantastickou vychytávku ...
... Hanka si doma připravuje bylinkové máslo a přidává do něj kromě bylinek a jedlých květů ještě olej ...
... olej prý máslo nejen obohatí, ale také způsobí, že jde máslo ihned po vyndání z ledničky krásně namazat ...
... no a když mi před pár dny na balkoně začal kvést tymián, rozhodla jsem se, že to vyzkouším ...



KOZÍ MÁSLO S TYMIÁNEM

cca 170 g kozího másla
cca 5 lžic olivového oleje
lístky i květy z 6 snítek tymiánu
trochu himálajské soli z mlýnku

... vše tak nějak od oka ...
... na obalu s hroudou másla bylo třeba napsáno 160-180 gramů ...
... já ho byla líná zvážit ...
(máslo je pochopitelně nutné nechat řádně změknout)
... stejně tak olej jsem neodměřovala na lžíce, ale přilila jsem jej tak nějak přiměřeně ...
... přidala lístky tymiánu včetně květů a trošku soli ...
... vše jsem promíchala jen vidličkou ...
... nandala do uzavírací krabičky a šup s tím do ledničky ...
 
... už včera jsem si namazala na čerstvý chléb s ořechy ...
... a fakt to jde krásně namazat okamžitě po vyndání z ledničky ...
... a je to vážně moc dobrý ...
... dneska jsem poslední krajíček chleba s máslem cwakla ...
... máslo ještě zbylo, jen momentálně není na co jej namazat ...




... už se moc těším, jak si máslo udělám třeba z jedlých květů ...
... jenže ty ještě nemám ani zasazené, takže na to si ještě dost dlouho počkám ...
... a taky si koupím konopný olej, který do bylinkového másla přidává Hanka Zemanová ...
... a hlavně se příště asi hecnu a místo vidličky použiju ruční šlehač ...
... ten se mi totiž nechtělo mýt, proto ta vidlička ;o)

Žádné komentáře:

Okomentovat