úterý 7. května 2024

Králičí paštika

... další můj pokus s domácími paštikami ...
... tentokrát králík ...
 
... udělat zrovna králičí paštiku byla vlastně velká náhoda ...
... Rohlík.cz mi nabídl zdarma Premium ...
... a tak jsem mohla ochutnat králičí játra, která Rohlík.cz nabízí exkluzivně jen zákazníkům s Premiem ...
... králičí játra mě překvapila hlavně tím, že nejsou tmavá jako ostatní játra, ať už jsou to játra drůběží nebo třeba vepřová ...
... králičí játra jsou krásně růžová ...
 
 
... a neuvěřitelně jemná ...
... jednoduše fantastická ...
... velká škoda, že už na Rohlíku nejsou k dostání, ani pro Premium ...

... no a v době, kdy jsem stále ještě mohla využívat Premium, Rohlík.cz navíc zlevnil celého králíka ...
... a bylo rozhodnuto ...
... do košíku jsem hodila králičí játra, celého králíka a vepřový bůček - vše od menších českých farmářů ...
... a taky směs koření na králíka od Antonína ...

PAŠTIKA Z KRÁLÍKA

700 g bůčku
360 g králičích jater
1620 g celého králíka s droby
4 velké růžové cibule
3 lžičky Podravky Natur
5 lžiček koření na králíka od Antonína

... bůček jsem nakrájela na kostky cca 3x3 cm a dala na dno pomalého hrnce ...
... na ně cibuli zhruba na osminky ...
... pak játra a droby ...
... navrch celého králíka - vešel se tak akorát, byla jsem líná ho naporcovat ...
... posypat kořením a Podravkou a maličko podlít vodou ...
... nesolila jsem, Podravka i směs na králíka sůl obsahuje ...
... pak už jen zapnout hrnec na program SLOW COOK - LOW na 12 hodin ...

... po dokončení programu jsem nechala maličko zchladnout ...
... a pokusila se vyndat králíka ...
... což byl maličko problém, jelikož se pochopitelně rozpadl ...
... vyseparovat větší kosti se mi povedlo bez větších problémů ...
... horší to bylo s obratli ...
... tam se mi to tak úplně nepodařilo a sem tam nějaký zapomenutý v paštice zůstal ...
(to jsem ovšem zjistila až po namazání na chleba)
... obrané maso jsem vrátila do pomalého hrnce, vše rozmixovala tyčovým mixerem a šup s tím do skleniček ...
... nezapomenout nadvakrát zavařit ...
... a pochopitelně skladovat v lednici ...

... jak říká Jirka z Paštikárny Němčičky (kde často "kradu" inspiraci):
... Nejsem konzerva, patřím do ledničky ...
 
... no a v ledničce zbyla poslední sklenička ...
... snědla jsem jí cca před deseti dny ...
... a donutila se jí cwaknout ...
... moc jsem se s tím nepárala, měla jsem docela hlad ...
... fotky podle toho tak vypadají ...
 




Žádné komentáře:

Okomentovat