úterý 28. května 2024

Rizoto s kadeřávkem

... balkonová zahrádka by už měla být zcela nachystaná na novou úrodu ...
... jenže já už přes dva týdny postupně sázím a sázím a stále nejsem u konce ...
... vlastně stále ještě nevím, zda se na balkon vůbec vejdu ...

... samozřejmě jsem sklidila poslední zbytek sezony loňské ...
... kadeřávek, který na balkonovém zábradlí bez problémů přežil zimu ...
... tahle jsem ho cwakla 30.března 2024 ...


... takto vypadal stejný truhlík s kadeřávkem  9.srpna 2023 ...

 
... loni jsem prvně zasela kadeřávek nejen zelený, ale i fialový ...
... ten fialový je sice na pohled hezčí, ale taky trošku menší ...
... a hlavně jeho semena klíčí mnohem neochotněji ...
... pokud nějaké nevzešlo, bylo to vždycky to fialové ...
... pokoušela jsem se o vysetí fialového kadeřávku ještě v červenci, ale vzešla zhruba jen polovina semen ...
... a ty, které částečně vyrostly, ty mi nakonec sežraly housenky ...


RIZOTO S KADEŘÁVKEM

... no vlastně bych měla napsat rýže s kadeřávkem ...
... používám totiž rýži ve varných sáčcích ...
... a vím, že klasické rizoto se dělá jinak ...
 
... na ghíčku jsem osmahla na tenké plátky pokrájené tři cibule ...
... přihodila jsem i pár stroužků česneku nakrájených taktéž na tenké plátky ...
(nebyly už zrovna v kondici, prostě likvidace posledních zbytků loňské zeleniny)
... pak jsem přihodila listy kadeřávku nastříhané nůžkami ...
... maličko podlila vodou ...
... když kadeřávek částečně změknul (čerstvý kadeřávek - rozuměj kadeřávek sklizený v roce výsevu, nikoliv o víc jak půl roku později - stačí pouze spařit), vmíchala jsem uvařenou rýži ...
... a nakonec ještě nastrouhanou řeckou fetu z kozího a ovčího mléka ...
... nepřisolovala jsem, feta je slaná dost ...
... na talíři jsem už jen posypala čerstvě namletým barevným pepřem ...
 
... bylo to vážně hodně jedlé ...
... natolik, že jsem opět nestihla cwaknout ...

... nakonec tedy přidám ještě fotku z archivu ...
... takto vypadal 17. srpna 2022 můj první na balkoně pěstovaný kadeřávek ...


Žádné komentáře:

Okomentovat