úterý 19. září 2023

Domácí lučina

... receptů je na internetu spoustu ...
... ve všech je základem jogurt a kysaná smetana ...
... místo ní někdo používá smetanu ke šlehání ...
... liší se vlastně jen poměrem jednotlivých surovin ...
 
... někdo to nazývá lučina ...
... jiný pomazánkové máslo ...
... a všichni tvrdí, že je lepší než kupované ...
 
... já pro první pokus použila recept, který Tescoma nazývá čerstvý krémový sýr ...
... recept je součástí tescomáckého udělátka, které používám třeba na výrobu domácího tvarohu ...
... v základním receptu je 1 kg jogurtu, 150 g kysané smetany a půl lžičky soli ...
... dětská verze je bez soli a místo kysané smetany stejné množství smetany ke šlehání ...
... tato verze je určená jako dětská svačinka na sladko ...
... nebo údajně do pečení ...

... já dala 750 g biojogurtu z rodinné farmy BioVavřinec ...
... 250 g chybějícího jogurtu, který jsem použila na výrobu domácího jogurtu, jsem doplnila komerčním řeckým jogurtem ...
... kysané smetany jsem dala celý kelímek, tedy 200 g ...
... a půl lžičky himálajské soli ...


... bylo to opravdu dobré ...
... jen to nechutnalo ani jako pomazánkové máslo, ani jako lučina ...
... i když konzistencí to připomínalo spíše to pomazánkové máslo ...
... skvěle se to mazalo na chleba ...
... a miniviolky chlebu nejen slušely, ale i výtečně doplnily chuť ...




Žádné komentáře:

Okomentovat