úterý 12. září 2023

Tropaeolum majus

... neboli lichořeřišnice větší ...
... často též nazývaná jen řeřicha ...
... nebo kapucínka ...

... pamatuji si ji z truhlíků před prodejnami potravin v dobách, kdy jsme ještě neznali pojem super nebo hypermarket ...
... nepřipadala mi nijak zvlášť vzhledná ...
... spíše byla pěstovaná proto, že hodně vydržela ...
... i horká léta bez zálivky ...

... nejenže mě nezaujala vzhledem, ale nenapadlo mě ani ochutnat ji ...
... i když třeba květy jetele nebo hluchavky jsme ochutnávali velice hojně ...

... to až letos na jaře jsem ji zkusila zasít kvůli jedlým květům ...
... a zjistila jsem, že nejenže může udělat parádu v truhlíku ...
... zejména když se jí věnuje nějaká ta péče ...
... ale hlavně fakt moc dobře chutná ...
... tak trochu jako jen hodně mírně pálivá ředkvička s hořčicí ...

... zasadila jsem pár semínek do dvou truhlíků na balkonové zábradlí ...
... spolu s rozmarýnem nebo převislými muškáty ...
... přestože byly vysazeny do stejné půdy a ve stejnou dobu a truhlíky byly na zábradlí vedle sebe, zpočátku se zdálo, že prosperují jen v jednom z truhlíků ...
... v tom s rozmarýnem ...
... takhle vypadaly rostlinky 9. srpna ...
 

... o deset dnů později začaly kvést i rostlinky v druhém truhlíku ...
... a k mému překvapení nebyly květy tmavě oranžové jako u rostlinek "od rozmarýnu", ale v několika odstínech žluté ...




Žádné komentáře:

Okomentovat