čtvrtek 14. září 2023

Viola cornuta

... česky violka rohatá neboli violka ostruhatá ...
... nebo prostě miniviolka ...

... třetí z kategorie jedlých květů, které jsem na jaře vysela ...



... dost dlouho trvalo, než se semínka rozhodla, že je na čase vykouknout z hlíny ...
... takhle vypadal květináč 9. srpna, tedy po téměř třech měsících od vysetí ...
... to stál ještě květináč mezi okurkami ...


... a já začala uvažovat o tom, jestli třeba nepokvete až příští rok ...
... je to totiž trvalka ...
... květináč jsem raději přendala k balkonovému zábradlí ...
... možná že polední úpal violce nedělá dobře ...
... o týden později se konečně objevil první květ ...


... no a začátkem září se konečně objevila spousta kvítků ...
... velká většina je fialových s modrou - viz první dvě fotky na začátku tohoto příspěvku ...
... pár jich je však i žlutých s modrou nebo jemně fialovou ...


... květy mají velice příjemně nasládlou chuť ...
... a fantasticky vypadají na namazaném chlebu ...
... a ještě líp jako ozdoba smetanového dortu ...
... do toho jsem se nepustila ani náhodou ...
... stačilo mi ozdobit mimiviolkami namazaný chleba ...
... o tom ale zase příště ...

Žádné komentáře:

Okomentovat