neděle 15. května 2022

Starkl zahradník

... někdy v průběhu února, když jsem hledala na netu semena duhového mangoldu, jsem se dostala také na e-shop Starkl zahradník ...
... semena mangoldu jsem tam sice nenašla, zaujaly mě však sazeničky bylinek a hlavně balkonového ovoce ...
... zejména pak balkonový maliník ...
 

 ... nebo taktéž balkonový ostružiník ...


... obojí jsou kompaktní rostlinky plodící na jednoletém dřevě ...
... nijak levná záležitost - téměř tři stovky za sazenici ...
 
... dlouho jsem přemýšlela, nakonec jsem v půlce března objednala ...
... přesvědčila mě vcelku slušná cena sazeniček bylinek ...
... k bylinkám jsem přihodila také balkonové jahody ...
 
... dodávají pouze na dobírku ...
... běžně dobírku nevyužívám, tentokrát mi to nevadilo ...
... alespoň nebudu mít někde dlouho vázané peníze - v dodacích podmínkách totiž mají, že zasílají až v době, kdy nehrozí mrazy, nejdříve však na počátku dubna - a navíc využiju prašule od Ježíška ...
... toho posledního i předposledního ;o)
 
... a pak už jsem jen čekala, až přestane mrznout ...
... jenže ranní mrazy už nehrozily a pořád nic ...
... začátkem května jsem to nevydržela a zavolala jim ...
... paní se omluvila, že čekali na bylinky a na mé objednávce už pracují ...
... tak moc mě překvapilo, že telefon zvedli obratem, že jsem poděkovala s tím, že se už moc těším, a telefon položila ...
... až po chvíli ve mě začal hlodat červíček ...
... přišlo mi divný, že v té době inzerovali na e-shopu 20% slevu na bylinky, když je podle vysvětlení neměli ...
... jsem holt nedůvěřivý štír ...
 
... trvalo dalších deset dní, než přišel e-mail, že zásilku předali České poště ...
... výše dobírky byla nižší, než ta z objednávky ...
... nejspíš mi započetli onu na e-shopu inzerovanou slevu na bylinky ...

... a pak přijel balíkář s obrovskou lepenkovou krabicí plnou plastových krabic na jeden případně tři květináčky ...
... to podle toho, zda jsem objednala jednu rostlinku nebo hned tři za zvýhodněnou cenu ...
... v životě jsem neviděla tolika plastu najednou ...
... omlouvám se ti přírodo, doufám, že bude náležitě zrecyklováno ...
... občas se totiž objeví znepokojivá informace, že obsah kontejnerů na plast končí na skládce ...

... nejprve jsem zkontrolovala fakturu ...
... žádná sleva na bylinky ...
... omlouvají se, ale ostružiník už nemají ...
... a místo 298,- Kč podle objednávky si strhli jen 283,- Kč ...

... to však nebylo jediné nepříjemné překvapení ...
... při lustrování jejich e-shopu jsem neodolala vytrvalé bazalce ...
... při objednávce jsem nepředpokládala, že dostanu to, co bylo na obrázku ...


... úplně by mi stačilo a za 149,- Kč jsem i očekávala to na obrázku následujím ...


... jenže to, co jsem vysvobodila z plastové krabice, to bych "na živo" nekoupila ani za dvacku ...
... nechápu, jak si můžou dovolit něco takového poslat ...


... je mi jasné, že bych měla reklamovat, ale já nějak nemám chuť ani náladu ...
... nechce se mi poslouchat nějaké výmluvy a vypisovat formuláře ...
... prostě už u nich nenakoupím ...

... abych ale nebyla jen negativní ...
... maliník i jahody v pořádku ...
... máta, tymián, oregáno, rozmarýn i libeček také sazeničky v běžné velikosti ...
... přímo ukázková pak meduňka ...


... teď už jen všecko zasadit a udělat na balkoně pořádek, abych se tam vešla i já ;o))

Žádné komentáře:

Okomentovat