neděle 30. dubna 2023

Domácí špecle

... špecle jsem zcela náhodou odhalila kdysi v Lidlu ...
... stály tehdy 21,90 Kč - v akci ještě o tři kačky méně ...
... naposledy už stály 28,90 Kč ...
... to bylo před téměř dvěma roky ...
... tak dlouho už nakupuju na Rohlíku a v Lidlu jsem od té doby nebyla ...
... kolik tedy stojí v Lidlu dnes netuším ...
... každopádně jsem se do nich zamilovala ...
... více jsem o nich psala tady ...

... pravé švábské špecle mají pochopitelně i na Rohlíku ...
... jen docela drahé ...
... postupným zdražováním se propracovaly/i - špecle/pracovníci na Rohlíku ;o) - až na současných 66,90 Kč ...
... občas si je ještě koupím se slevou v sekci Zachraň jídlo ...
... a už dost dlouho zvažuju, že je zkusím doma ...
... zvažovat a plánovat já umím, jen s následnou realizací je to horší ...

... zvažování jsem oprášila po prozkoumání nového katalogu od Tescomy ...
... recept na špecle s kopřivami a medvědím česnekem mě velice zaujal ...
... jen mi přišlo, že je v něm přespříliš ingrediencí ...
... nakonec jsem si upravila recept z Kuchyně Lidlu ...

DOMÁCÍ ŠPECLE

300 g hrubé mouky
3 vejce
100 ml mléka

... bílou mouku nepoužívám ...
... mám doma jen celozrnnou špaldovou jemně mletou mouku, tak jsem použila tu ...
... asi to nebyl dobrý nápad, špecle mi přišly trochu hutnější ...
... příště zkusím špaldovou krupici nebo možná koupím celozrnnou špaldu hrubě mletou ...
... vejce jsem ponechala beze změny ...
... v mléce jsem rozmixovala vršky mladých kopřiv a medvědí česnek ...
... obého tak nějak přiměřeně ...
... vše zamíchat ...
... musela jsem přidat mléko, možná téměř dalších 100 ml ...
... umíchané těsto je třeba nechat alespoň půl hodiny odpočinout ...

... špecle se zavařují do vroucí osolené vody ...
... po vyplavání se vaří ještě cca 2 minuty a pak se vyjmou ...
... kdo má doma síto na halušky, má vystaráno ...
... já použila střední síto (struhadlo na těstoviny) od Tescomy ...



... pokud nebudete špecle ihned konzumovat, je asi lépe propláchnout je studenou vodou ...
... já do nich zamíchala domácí uzený špek bez dusitanů od Farmy rodiny Němcovy ...
... pěkně nakrájený na kostičky a mírně vyškvařený ...
... navíc jsem ještě vmíchala zbytek otevřené kysané smetany ...
... měla jsem na to takovou chuť, že jsem cwakla jen hodně narychlo ...


Žádné komentáře:

Okomentovat