... provozní slepota - tak nazvala jedna má bývalá kolegyně situaci, kdy se jinak normálně uvažující člověk stane vedoucím čehokoliv a najednou začne uvažovat jen jako vedoucí pracovník ...
... prostě a jednoduše ho přestanou zajímat širší souvislosti čehokoliv ...
... a jeho bývalí kamarádi mu přestanou rozumět ...
... a on přestane rozumět bývalým kamarádům ...
... provozní slepota zřejmě postihla i vedení České pošty ...
... od stolu škrtla 300 poboček, aniž by přemýšlela v souvislostech ...
... chápu, že spousta lidí na poštu nadává ...
... chápu i to, že často je to oprávněné ...
... i když já si myslím, že je to hlavně o lidech, tedy doručovatelích, balíkářích nebo pracovnících na pobočkách ...
... jenže i kvalita pracovníků je věc, kterou by mělo řešit vedení ...
... na druhou stranu chápu, že za ty prachy, které svým zaměstnancům pošta dává, nemůže chtít převratně kvalitní pracovníky ...
... i když výjimky se občas najdou ...
... i já jsem zažila dobu, kdy jsem celý den chodila s mobilem i na záchod, nehnula se z domu a přesto mi večer pípla SMS, abych si balík do ruky vyzvedla na poště, jelikož jsem nebyla zastižena ...
... pak však u nás začal jezdit velice příjemný Ukrajinec a já zas bez problémů začala využívat balík do ruky ...
... a balík dorazil - s výjimkou předvánočního období - opravdu druhý den ...
... s doručováním balíků v předvánočním období mají ostatně problémy
všichni přepravci ...
... i já jsem našla vícekrát ve schránce lísteček, že jsem nebyla doma a mám si na poště vyzvednout doporučený dopis ...
... navíc to vždy byla poslední výzva k vyzvednutí před vrácením odesílateli ...
... ta předchozí nějak nedorazila ...
... jako doporučený dopis jsem si nechávala posílat i třeba fotky z 24print.cz ...
... ve velké kartonové obálce ...
... u té jsem našla oznámení ve schránce ihned ...
... na poště jsem se dozvěděla, že takto velkou obálku (49x33 cm) doručovatel vůbec nedoručuje, protože se mu údajně nevejde do vozíku ...
... jinak jsem s poštou větší problémy neměla ...
... pokud tedy pominu případ, kdy mi balíček adresovaný do obce Srbsko na Berounsku
poslali na Balkán ...
... jinak ve výpisu chybí záznam, že na Tři krále (v den, kdy vypršela reklamační lhůta) se pošta rozhodla odeslat balíček adresátovi ...
... čemuž naštěstí zabránila vedoucí u nás na poště ...
... peníze jsem zákaznici vrátila už začátkem prosince ...
... zato personál na pobočkách, to je jiná kapitola ...
... a to personál nejen u nás na poště, ale i na poště vzdálenější ...
... ten mě dokáže vytočit velice často ...
... na poštu je třeba chodit pouze tehdy, máte-li perfektně zvládnuty podmínky odeslání i ceny u jednotlivých služeb ...
... pokud předem odhodlaně neoznámíte, že chcete poslat jako doporučený dopis ekonomický, bez mrknutí oka a hlavně beze slov vám ho odešlou jako dopis prioritní ...
... ten prioritní je pochopitelně dražší ...
... a může se vám stát, že přijde adresátovi později, než ten ekonomický ...
... záleží na tom, jak se trefíte do roznáškových dnů ...
... pošta totiž neroznáší každý den, jak jsme byli zvyklí ...
... a zcela určitě je třeba okamžitě a zřetelně ohlásit, že krabičku do maximálních rozměrů 50x35x5 cm chcete taktéž odeslat jako doporučený dopis ...
... jinak vám jí pošlou jako balík do ruky velikosti M ...
... rozdíl v ceně 75 až 87 korun - to podle váhy ...
... avšak ani v tomto případě ještě nemáte vyhráno, jak jsem si ostatně před časem postěžovala na diskusi Fleru ...
... kopíruju ...
Tak jsem se včera opět dostala do konfliktu s babama u nás na poště. A klasicky doporučený dopis.
Posílala
jsem větší množství papírových ubrousků. Trvalo mi skoro půl dne, než
jsem konečně zabalila. Nenašla jsem totiž žádnou vhodnou krabici do
výšky 5 cm, která by odpovídala svými dalšími rozměry. Do mé oblíbené
krabice od pizzy se nevešlo, použít krabice dvě a slepit k sobě nešlo,
protože pak mají na výšku 5,2 cm případně na délku 52 cm (maximální
rozměr pro dopis je 50x35x5 cm). Krabice od klávesnic došly. Nakonec
jsem zabalila do papírové tašky. Sakra jsem si dávala bacha, aby to
nepřesáhlo 5 cm. Balíček měl nakonec 38x32x4,6 cm.
Jenže ouha.
Baba (jinak ji nazvat nedokážu - je tam sice nová, ale neustále prudí)
balíček pěkně načechrala, položila na stůl, před balíček postavila
pravítko a pěkně z nadhledu určila, že balíček má více než 5 cm. Doma
jsem si dodatečně vyzkoušela, že rozdíl při měření z nadhledu oproti
měření ve výši ležícího předmětu je cca 0,6 cm. Na mou žádost, aby
balíček maličko uhladila, mi odpověděla, že nikdo ho uhlazovat nebude a
prostě nelze poslat jako dopis. Mám poslat jako doporučený balíček. Za
dvojnásobnou cenu. Odmítla jsem.
Když jsem se chystala zaplatit
další dvě podávané zásilky kartou, transakce byla zamítnuta. Jak jsem
byla rozčílená, nedošlo mi, že je v takovém případě třeba kartu do
terminálu zasunout a zadat PIN (což čas od času bezkontaktní karta
požaduje i při malých částkách). Baba se optala, jakou mám kartu. Po
sdělení, že kreditku mi řekla, že kreditky neberou. I když s ní platím u
nich neustále. Naštěstí jsem měla v peněžence i nějakou tu hotovost,
což u mě rozhodně nebývá zvykem.
Na další pobočku pošty už jsem
to nestihla, protože bylo 15:45 a všechny pošty zavírají v úterý v
16:00. Tak jsem tedy na jiné pobočce podala dnes. Tam je zajímala délka
nejdelší strany, výšku očividně považovala za od pohledu odpovídající
maximálně 5 cm.
Už se docela těším, že po úpravě cen doporučených
dopisů od 1.2. bude cena srovnatelná s Balíkovnou nebo Zásilkovnou. A
budu doufat, že zákaznice přestanou doručení jako dopis využívat. A já
se nebudu muset rozčilovat s balením do rozměrů dopisu, ale budu to moci
vložit i do krabice, která je vyšší než 5 cm, což je většina krabiček.
Jen je mi líto zákaznic, které ve svém okolí nemají ani Balíkovnu ani
Zásilkovnu.
Uf, tak jsem se vykecala - vypsala? - a jsem zase klidnější ;o))
... no a takhle se na poště hádám dost často ...
... třeba když mi tvrdí, že se balíčky smí balit jen do u nich zakoupených (a pěkně drahých) krabic ...
... nebo že byly změněny maximální rozměry pro doporučený dopis ...
... pracovnice na přepážkách totiž nejen že nemají znalosti, které by mít měly, ale navíc čas od času neváhají lhát jen proto, aby si snad mohly za službu naúčtovat více ...
... nebo je to opravdu jen jejich neznalost a neochota seznámit se s podmínkami poštovních služeb?
... nevím, co je horší ...
... v každém případě by měli umět poradit a nedopustit, že zákazník toho ví o podmínkách služeb více, než mnozí pracovníci na přepážkách ...
... když to všechno shrnu, Česká pošta rozhodně není bez chyb ...
... a proč tedy poštu přes všechny výhrady k její práci využívám?
... jednak jsou zákazníci, kteří pravděpodobně jinou možnost nemají a pokud jim dodání prostřednictvím České pošty nenabídnu, tak zřejmě nenakoupí...
... a hlavně - na naší pobočku pošty to mám nejblíže ...
... nejbližší podací místo Zásilkovny je 3x tak daleko ...
... a ne, nejsem líná, jak se občas dočítám v příspěvcích mladých na diskusích k článkům o České poště, jen prostě chodím o francouzských holích ...
... dokonce jsem se smířila s tím, že moji pobočku pošty zruší a já budu muset chodit na poštu, která je ještě dál, než podací místo Zásilkovny ...
... to jsem ovšem netušila, co vedení České pošty vymyslelo ...
... a jsme zpět u té provozní slepoty, jak jsem psala na začátku tohoto příspěvku ...
... výčet rušených poboček u nás v KV mi vyrazil dech ...
... je mezi nimi i ta, na kterou jsem byla ochotna chodit, i když je 4x tak daleko, jako ta dosavadní ...
... zůstala jen hlavní pošta na pěší zóně, která je 10x tak daleko ...
... tam nedojdu ani náhodou ...
... zbývá MHD, interval cca jednou za hodinu, jízdenka za 25,- Kč na dvacet minut, zastávka zhruba tak daleko jako ona taktéž zrušená pobočka pošty ...
... tam mě nedostanou ani heverem ...
... s Českou poštou prostě končím ...
... v diskusi na Fleru mi poradili, že mám vyčkat, třeba k nám začne jezdit mobilní pošta ...
... nevěřím ...
... bylo by už zcela mimo mísu zrušit pobočky a nechat jezdit po sídlištích krajských měst mobilní poštu ...
... kopíruju další můj příspěvek z diskuse na Fleru ...
Nechápu logiku výběru rušených poboček. U nás z devíti poboček zruší šest. Respektive jednu zrušili už k 1. březnu, dalších 5 bude následovat.
Zůstanou
tři. Jedna pro cca 3 000 obyvatel (Doubí a Tašovice), druhá pro cca 8
000 obyvatel (Stará Role a několik přidružených obcí patřících k městu).
No a zbývajících více než 35 000 obyvatel ze zhruba 70 % území města
bude chodit na tu třetí - na hlavní poštu na pěší zóně, bez možnosti
parkování a s několika schody před vchodem.
Na druhou stranu obce
pod 2 500 obyvatel jsou za vodou, tam se pošta rušit nebude. Myslím si
ale, že právě tam by mohly být pošty nahrazeny mobilní poštou (pokud se
nepodaří domluvit Poštu Partner). Ovšem nahrazeny trvale, nejen na 2
nebo 3 měsíce a pak zas budeme jezdit někam jinam. Nedává mi tak nějak
logiku, že by snad mohla mobilní pošta jezdit na sídliště krajského
města.
... prostě zářný příklad provozní slepoty vedení České pošty ...
... myslím, že zrušením poboček si nezajistí lepší hospodaření, jen jim ubudou další zákazníci ...
... neperlí ovšem jen vedení České pošty ...
... vyložené skvosty lze najít i mezi příspěvky v diskusích pod články o České poště ...
... je fakt, že články jsou převážně o tom, co budou dělat chudáci důchodci ...
... a akce (článek) budí reakci ...
... poštu okamžitě zrušit, odmítám ji dotovat ze svých daní ...
... to je hodně častý příspěvek ...
... ale důchodci ji přece dotují taky - prostřednictvím DPH ...
... poštu okamžitě zrušit, důchod povinně na účet, všem povinně datovou schránku, na balíky je tu Zásilkovna ...
... dost jednostranný a zaslepený pohled ...
... přes Zásilkovnu lze podat jen balík do váhy 10 kg ...
... cena na pobočku do 5 kg 78,- Kč + palivový a mýtný příplatek ...
... cena na pobočku do 10 kg 119,- Kč + palivový a mýtný příplatek ...
... cena na adresu do 5 kg 108,- Kč ...
... cena na adresu do 10 kg 132,- Kč ...
... tady pořád vychází pošta cenově lépe, když vezmeme v úvahu doporučený dopis nebo Balíkovnu ...
... a povinný bankovní účet a datovou schránku?
... to ovšem znamená všem důchodcům počítač a internetové připojení ...
... kdo to zaplatí? důchodci?
... ne všichni na to mají ...
... nebo snad obsluhovat internetbanku a datovou schránku z mobilu?
... na to si netroufnu ani já ...
... objednávám z e-shopů, zvládla bych objednat i letenku nebo hotel, mám internetové bankovnictví i datovou schránku, ale z mobilu to opravdu nedám ...
... ne proto, že mám stále mobil tlačítkový, ale proto, že je to na mě moc malé a mé prsty už nejsou tak hbité, jako bývaly, potřebuji tedy PC ...
... je bláhové myslet si, že stačí dědečkovi koupit za pár kaček chytrý mobil a bude obsluhovat internetbanking někde na wifině v parku ...
... navíc stále jsou u nás místa, kde nefunguje ani mobilní signál ...
... taktéž bankomaty, ze kterých si máme vybrat důchod, nejsou všude ...
... a jsou povětšině mnohem dále, než rušené pobočky pošty ...
... opravdu si někdo myslí, že si zloději počkají jen na důchodce, který si chodí pro důchod na poštu, zatímco výběr z bankomatu je z tohoto pohledu bezpečný?
... chtělo by to trošku přemýšlet ...
... nedívat se na vše jen z mého pohledu, ale zkusit se zamyslet i nad pohledem druhých ...
... a to platí u vedení České pošty i u diskutujících pod články ...
Žádné komentáře:
Okomentovat