pondělí 10. dubna 2023

Domácí čerstvý sýr

... miluju medvědí česnek ...
... jen škoda, že jeho sezóna je tak krátká ...
 
... loni jsem zkoušela pesto s medvědím česnekem ...
... abych se přiznala, nadšená z něj nejsem ...
... letos jsem tedy raději část pokrájela a zamrazila "na později" ...
 
... většinu se snažím průběžně zpracovat nejrůznějšími způsoby ...
... třeba jsem vyzkoušela přidat ho do domácího čerstvého sýra ...
... výrobu čerstvého sýra z mléka a citronové šťávy podle receptu z Tescomy jsem zkoušela prvně ...
... a je vážně fantastický ...
... už se těším, až ho zkusím z kozího mléka ...

DOMÁCÍ ČERSTVÝ SÝR

dva litry čerstvého plnotučného mléka
80 ml citronové šťávy
sůl
případně bylinky, brusinky nebo ořechy na dochucení


... mléko ohřejeme na 92 stupňů a odstavíme ...
... přidáme 80 ml čerstvě vymačkané citronové šťávy a opatrně promícháme ...
... necháme 30 minut odpočívat - mléko se vysráží na sýřeninu a syrovátku ...
... poté scedíme přes jemné síto ...
... po odkapání vmícháme do sýřeniny lžičku soli - já přidala himálajskou ...
... můžeme nechat jen tak nebo ochutíme - já přidala cca 3 dkg pokrájeného medvědího česneku ...
... vložíme do udělátka od Tescomy ...


... sýr je fantasticky jemný ...
... cena rozhodně ne nízká, zvláště když použijete farmářské mléko z malé farmy ...
... chuťový zážitek za to vážně stojí ...
... jak jsem psala výše, už se těším až příště udělám z mléka kozího ...
 
... byl by to skvělý jedlý dárek, bohužel je však třeba sníst během maximálně tří dnů ...
... u mě však rozhodně tak dlouho nevydrží ...

Žádné komentáře:

Okomentovat