úterý 19. dubna 2016

Vernisáž v klášteře

Kolegyně z fotoklubu mě vytáhla na vernisáž výstavy fotografií Jiřího Kolbaby.
A jsem fakt moc ráda, že jsem neodolala.

Výstava se koná v klášterním kostele Zvěstování Panny Marie v Ostrově od 19.4.2016 do 31.5.2016.
Dnes byla její vernisáž za účasti Jiřího Kolbaby.

Mnohé fotky mi nepřišly až tak skvělé, chyběla jim dost často hloubka.
Velice však zaujaly fotky z pouště.
A nejvíce asi  fotka kaňonu v Arizoně.


Fotku jsem si dovolila stáhnout ODTUD .

Vyprávění velmi zajímavé ... fundované ... zapálené ... vtipné.
To se týkalo i jeho odpovědí na nejrůznější dotazy.

Jen mi pár informací maličko "nesedlo".

Tvrdí, že cestovat může každý.
Říká například, že svět je daleko levnější, než si myslíme a je možné toulat se světem za pakatel.
Ano, asi je mnoho destinací, kde je možné žít za zlomek "domácích" životních nákladů.
Jenže dostat se tam (a pochopitelně zase zpět), to je ta největší a pro mnoho lidí nedostupná finanční položka.

Se zápalem líčí, jak jsou lidé v cizích zemích vstřícní.
Jak třeba nastoupí k vám do auta, aby vám ukázali, co nemůžete najít (třeba hotel).
Jenže to vidí výhradně z pohledu muže.
Já jako žena bych asi při snaze muže nacpat se mi do auta vzala nohy na ramena.

Tvrdí, že není fotograf, že jen dokumentuje, to co vidí.
A že je vlastně chudý člověk.
Při výčtu fototechniky mi jen spadla čelist.
Fotí fotoaparátem Hasselblad XPan případně Nikonem D800.
Nosí vlastně neustále 4 fotoaparáty, přeci nebude přehazovat objektivy, když může rovnout sáhnout po kompletní sestavě.

Dlouho po ukončení oficiální vernisáže, kdy zůstalo jen pár opravdu zapálených, se rozpovídal mnohem více.
A přiznal, že dnes už necestuje jako ve svých začátcích.
Že vlastně doprovází opravdu bohaté lidi, kteří jeho cesty financují.

A pak že může cestovat kdokoliv.

Občas jsem tedy poslouchala jen na půl ucha.
A při té příležitosti mě zaujalo nasvícení vystavených fotek.
Nad jednou z fotek jsem u lampičky našla vypínač.
A tak jsem lampičku vypnula.
A nestačila se divit.
Fotka s úžasnou hloubkou byla po vypnutí nasvícení plochá jako mnoho jiných, nenasvícených.
Je neuvěřitelné, co s fotkou dokáže správné nasvícení ;o)

Žádné komentáře:

Okomentovat