neděle 13. ledna 2013

Sudetský paradox

Pořad ČT Cesty víry nesleduji, tentokrát mě však v programu název dílu Sudetský paradox natolik zaujal, že jsem si TV pustila.
Název mi totiž připomněl dobu, kdy jsem navštěvovala základní školu a kdy jsme v dějepisu probírali konec 2. světové války a odsun sudetských Němců. Už tehdy to pro mě byl "sudetský paradox".
Moje mamka s bratrem a matkou, mou babičkou, přišli v roce 1945 do Čech z Horního Slezska. Území původně patřilo Německu (pruské Slezsko), při změně hranic na konci 2. světové války připadlo Polsku. Původní obyvatelstvo přesídlilo do Čech nebo bylo odsunuto dále na západ do Německa. No a naši paradoxně dostali v Bernově u Nejdku půl domku po odsunutých sudetských Němcích.
Ostatně výše jmenovaný pořad pojednával o tom samém - jen v bleděmodrém.
Jiné rodiny z jiné vesnice (Husinetz) připadnuvší po válce Polsku přesídlily do obce Tři Sekery.
A ještě jedno se shodovalo ... českobratrská církev evangelická.

Žádné komentáře:

Okomentovat