sobota 6. července 2024

Špenát

... miluju špenát ...
... zároveň nedůvěřuju čerstvým kupovaným špenátům ...
... zejména těm nabízeným v zimě ...
... fakt se maličko děsím chemických koktejlů, pomocí kterých je bůhvíkde pěstují ...
 
... a tak se snažím vypěstovat si špenát na balkoně ...
... neočekávám nějaké enormní množství, na to fakt nemám místo ...
... stačilo by mi tu a tam několik lístků třeba do smoothie ...
... jenže se mi nedaří ...
 
... loni jsem koupila semínka z řady "Pro mlsné jazýčky" od firmy Semo ...
... viz obrázek na začátku tohoto příspěvku ...
... v popisu se píše:

Odrůda špenátu, orientálního původu, s velmi rychlým růstem a výbornou odolností k vysokým teplotám. Je vhodná ke sklizni mladých listů, lze ji pěstovat během celé vegetační sezóny. Je ideální i pro letní pěstování díky své vysoké odolnosti k vybíhání. Odrůda je odolná proti plísni špenátové.
 
... plíseň špenátovou neznám ...
... lákala mě spíše vysoká odolnost k vybíhání do květu ...
... to, co sliboval nejen popis, ale i fotka, se však nekonalo ...
... loni na balkoně vyrašily stěží dvě řady listů ...
... pak najednou vyběhl dlouhý šlahoun s květy ...
... špenát jsem ani necwakla, ba dokonce se mi ani nechtělo obrat těch pár lístků ...
... po odstřižení květů šel do kompostu ...
... květy, a to jakékoliv, do kompostu zásadně nedávám ...
 
... v zimě jsem se pak někde na netu dočetla, že špenát nemá rád sluneční úpal, že pak má tendence do květu vybíhat ...
... tak jsem ho dala letos na venkovní parapet do obýváku ...
... okno je na severovýchod ...
... i když mnohem víc východ, než sever ...
 
... dlouho se nic moc nedělo ...
... přičítala jsem to počasí, které se letos tak nějak zbláznilo ...
 
... po tropických dnech začátkem dubna přišly koncem dubna mrazy ...
... zmrznul mi na balkoně narašený černý rybíz, který v zimě (kdy byl pochopitelně nenarašený) zvládnul i dvě noci s mínus patnácti ...
... mínus osm už narašené větvičky nedaly ...
... dva měsíce jsem doufala, že by mohl ještě obrazit ...
... neobrazil a tak jsem ho začátkem týdne zlikvidovala ...
 
... pak se vrátilo jaro ...
... no a poslední týden je u nás stěží patnáct stupňů a hodně často prší ...
... i když u nás naštěstí dosti decentně ...
 
... prostě dlouho se špenátu moc nechtělo ...
... a když minulý víkend najednou hbitě poposkočil, měla jsem radost ...
... ovšem jen do chvíle, kdy jsem zjistila, že po dvou řadách listů opět vyběhl do květu ...

... takovýhle roští jsem včera cwakla za oknem ...


... květy špenátu jsou opravdu hodně zvláštní ...
 

... popravdě však musím napsat, že bych byla radši, kdybych je nikdy nepoznala ...
... takhle mi nezbude, než špenát okamžitě zpracovat ...
... škoda, že nemám ani banány, ani jablíčka, zpracovat špenát do smoothie by totiž bylo nejjednodušší ...

Žádné komentáře:

Okomentovat