pondělí 22. července 2024

Ovocné kvašené limonády

 

 ... kvašené limonády mi vážně zachutnaly ...
... ještě nikdy jsem nedokázala vypít litřík nějakého nápoje na jedno posezení ...
... tedy s výjimkou pivka, pokud už někdy vyrazím s kamarádkou do hospůdky ...
... s kvašenými limonádami mé výroby problém nemám ...
... jen květy tak nějak došly ...
... a tak jsem se pustila do pokusů s ovocem ...

... vycházela jsem z původního receptu na květové kvašené limonády ...
... do tří litrů převařené vody jsem však tentokrát dala jen 150 g cukru, jelikož druhá várka se mi zdála příliš sladká ...
... a k pokrájenému citronu jsem přidala po hrsti ovoce ...
... do jedné sklenice jsem použila vypeckované třešně a listy verbeny citronové ...
... do druhé pak pokrájené meruňky a květy levandule - těch bylo jen asi pět, více jich na mém balkoně rozkvetlých nebylo ...
... do každé sklenice jsem přidala cca deci kvašené limonády z předchozí várky ...
... takto vypadalo po cca dvanácti hodinách ...



... již další den začalo bublinkovat ...
... scedila jsem a přelila do lahví po třech a půl dnech od naložení ...
... před tím narychlo vyfotila, fotky se však žel nepovedly ...
... takže jen dva spíše informační cwaky ...



... je to vážně skvělé pití ...
... nádherně jemně perlivé ...


... i když cedím přes hodně husté sítko, přesto se na dně lahví usazuje něco jako kal ...
... a zejména u té třešňové stačí jen lahví pohnout a ihned začne plavat ...
... chutí to nijak nevadí, jen přílišný estét může být maličko nesvůj ;o)


Žádné komentáře:

Okomentovat