sobota 24. února 2024

Traktory v Praze

... začátkem ledna jsem psala, že přestávám číst komentáře na netu ...
... vydržela jsem jen do pondělní demonstrace zemědělců ...
... možná to byla chyba, možná ne ...
... každopádně jsem zjistila, že je to s naší společností horší, než jsem si myslela ...
... a snažím se držet názoru, že ti neúspěšní, co dávají vinu každému, jen ne sobě, jsou prostě jen více slyšet ...
... pokud by to tak totiž nebylo, nezbylo by mi nic jiného, než si koupit špagát a jít se zastřelit do rybníka ...

... s hrůzou a nepochopením již nějaký ten pátek sleduju ve zprávách, jak zemědělci rabují třeba ve Francii kamiony se zemědělskými produkty, vyhazují tyto produkty na silnici, zapalují je ...
... chápu sice, že se na trh dostává zboží, kterému oni nemohou konkurovat a že by se s tím mělo něco dělat ...
... nechápu však, proč ty produkty (a s tím práci jiného) ničí ...
... mám pocit, že zemědělec by si měl potravin vážit a ne je ničit ...
 
... z našich velkopodnikatelů v zemědělství mám pocity smíšené ...
... myslím si, že dotace by měli být spíše pro ty malé, ty, co se snaží pečovat o krajinu a používat co nejméně chemie, nejlépe žádnou ...
... jenže to se agrobaronům nelíbí ...
 
... hlavně se mi však nelíbí, když velkopodnikatel v ovocnářství, který má plná ústa keců o tom, jak nás živí, prohlásí, že pokud nedostane tolik dotací, aby mohl konkurovat polským jablkům plných pesticidů, sady vykácí a zasadí řepku ...
... tento podnikatel si nevidí do úst, neboť jede jen na zisk a je mu jedno, jak zachází s půdou a krajinou a už úplně je mu fuk, jestli má občan ČR co jíst ...
 
... pondělní "výlet" traktorů do Prahy mě docela zajímal ...
... bylo jasné, že doprava v Praze a v okolí zkolabuje ...
... Pražáků se nijak nezastávám, spíše naopak ...
... díky svým možnostem ve všech sférách života jsou maličko odtržení od reality a od situace lidí jinde v republice ...
... překvapila mě však jejich reakce, tedy raději nevyjíždět ...
... což bylo to jediné správné rozhodnutí, aby Praha nezkolabovala, ale od mírně zpovykaných Pražáků jsem to opravdu nečekala ...

... traktorů nakonec vyrazilo mnohem méně, než bylo původně avizováno ...
... možná si mnozí z nich našli, co jsou organizátoři protestu zač, a raději zůstali doma ...
... mnozí z těch, kteří přeci jen vyrazili, ale mnoho empatie nepobrali ...
... fakt nechápu, jak může být někdo hrdý na to, že ve tři ráno při průjezdu spícími vesnicemi nechali kulákat klaksony svých traktorů s nejrůznějšími odrhovačkami ...
... měla jsem dojem, že využívat místo troubení nejrůznější "popěvky" či jak to nazvat je zakázáno ...
... natož pak v noci ...

... před Strakovkou to bylo docela zajímavé ...
... jen část protestujících byla schopná dát dohromady svůj požadavek ...
... velká část se přijela do Prahy hlavně "vyřvat" ...
... "demysy, fyjalová drahota" a podobně ...
... a vůbec nejzajímavější informace pro mě byla, že část protestujících byli zaměstnanci agrobaronů, kteří dostali cestu do Prahy příkazem ...

... každopádně asi všichni zemědělci už raději nedorazili na Staroměstské náměstí a se slovy o ukradeném protestu se vrátili domů ...
 
...Staroměstské náměstí opanovali SPD, KSČM, Socdem (stydím se, že jsem vůbec někdy volila ČSSD), Rajchlovci, Trikolora ...
... a s nimi Jandejsek, Veleba a Dufek, hlavní organizátoři protestů ...
... pokoušela jsem se vyslechnout názory Jandejska, ale bylo to nad mé síly ...
... připadalo mi to stejné, jako někdejší výlevy Ovčáčka vlastně o ničem ...
... jen ty modlitby tentokrát chyběly ...
... pokud by ovšem hlavní tezí projevu Jandejska nebylo to, že demokracie je přežitek a je třeba nastolit vládu odborníků, která bude o všem rozhodovat ...

... a pak se na facebooku Rohlíku objevilo toto ...

 
... a Tomáš Čupr, majitel Rohlíku, oznámil, že se rozhodl dále nenabízet králíky Jandejskovy firmy Rabbit ...
... a nastala neuvěřitelná mela, která mě donutila opětovně číst komentáře ...
 
... pod příspěvkem se brzy objevilo nějakých dva tisíce osm set komentářů ...
... část z nich o tom, že pisatel okamžitě ruší účet, protože rozhodnutí ukončit spolupráci s charakterním, velice úspěšným a skvělým panem Jandejskem s vynikajícími produkty, který má samozřejmě právo na dvě miliardy dotací z našich daní, je komunistické kádrování ...
... a dokonce diskriminace nakupujících na základě politického rozhodnutí ...
... nestačila jsem zírat ...
... naštěstí další část komentářů od těch, co opravdu na Rohlíku nakupují a za rozhodnutím Tomáše Čupra stojí ...
... nejspíš si stejně objednávají na Rohlíku opravdu chutného králíka od menší farmy, na výběr jsou hned farmy dvě ... 
... a pokud by už opravdu bez králíka od Jandejska nemohli žít, rozhodně nemají problém koupit si ho někde jinde ...
 
... fakt vtipné byly slovní přestřelky o tom, zda traktory Prahu blokovaly nebo ne ...
... to když někdo z příznivců rozhodnutí napsal, že za vyřazením Rabbitu z nabídky nebyla politika, ale to, že Rohlík raději omezil rozvozové sloty, protože jeho podnikání stojí na včasných dodávkách zboží zákazníkům (a případný kolaps dopravy mu v tom bránil) ...
... okamžitě mnoho komentářů o tom, že Praha byla krásně průjezdná, takže traktory nikomu nebránily ...
... nějak jim ovšem nedošlo, že traktory opravdu blokovaly levý jízdní pruh a stály dokonce i tam, kde je to zakázané ...
... a to, že Praha byla průjezdná, byla zásluha Pražáků, kteří prostě nevyjeli ...

... občas to přestřelky byly vážně úsměvné ...
... a pobavily i recence ...
... recenze na Rohlík jsem nikdy nečetla ...
... směrodatná je pro mě má vlastní zkušenost a ta je jednoznačně vynikající ...
... jenže tady si údajní nakupující stěžovali na shnilé ovoce a zeleninu, plesnivé nebo tvrdé pečivo a arogantní kurýry, kteří jim hrubě nadávali a neuměli česky ...
... pro mě prostě důkaz, že na Rohlíku nikdy nenakupovali ...
 
... vážně jsem se občas docela pobavila ...
... třeba tím, že část komentářů, ať už v recenzích, na facebooku Rohlíku nebo pod články na netu, si pletla Rohlík a Košík ...
... a ano, i na facebooku Košíku se našly komentáře o rušení účtu ...
... nebo přísahali, že u tohoto komunistického překupníka rozhodně už nic nekoupí ...
... potom tedy v diskontech, kde pravděpodobně nakupují, jsou asi taky překupníci ...
... i když já myslela, že jsou to prodejci ...
 
... no a protože jsem se různě dočítala, že za vším stojí Rajchl, rozhodla jsem se, že zjistím, jak to je a zabrousila k němu na facebook ...
... z jeho proslovu v nejnovějším příspěvku jsem zvládla jen úvodní cca tři minuty ...
... pak jsem to v rámci ochrany svého duševního zdraví vzdala ...
... a pak jsem narazila na příspěvek Ani rohlík od Rohlíku vyzývající k bojkotu korporace, která se chová hůř než bolševičtí kádrováci ...
... v komentářích mraky obdivu k panu Rajchlovi ...
... a taky spousta slov o poskocích Aspen institutu, kteří jsou všude rozlezlí, o iluminátech či loutkách, které si vodí Soros a podobné perly ...
... taky další rušení účtů na Rohlíku, které ovšem nejspíš vůbec neexistovaly ...
... taky jsem se dozvěděla, že jsem pravděpodobně fyjalovej dezolát, kterej vůbec netuší, co je Aspen institut a až se mi konečně rozsvítí bude pozdě ...
... docela jsem se bavila ...
 
... velice mě překvapilo, že pro Rajchlovce není nepřítelem jen fyjalová pětikolka, ale taky ANO ...
 
... no a pak mě smích přešel ...
... pokud někde v diskusích čtu nesmyslné komentáře o rušení účtů a nadávání do bolševických kádrováků a politické diskriminaci nakupujících, mohla jsem se nad tím jen pousmát ...
... jenže pak jsem se dostala k příspěvkům, které s hrdostí oznamovaly společenstvu Rajchlovců, jak jejich autoři hrdinně zatelefonovali na zákaznickou linku Rohlíku a tam jim vynadali do čeho všeho, co jsem psala výše ...
... a nadšením tito hrdinové pištěli, jak jim to na tý zákaznický lince nandali a jak ti chudáci jenom čuměli a nevěděli co říct, protože musí držet notičky Aspen institutu ...
 
... do teď mi totiž nedošlo, že mezi námi existují šílenci tohoto druhu ...
... šílenci, kteří si vylívají svou frustraci nejen v diskusích, ale i na zákaznických linkách ...
... šílenci, kteří se dovolávají okamžiku, kdy zemědělci konečně dostanou odvahu a vystříkají Strakovku močůvkou a hnojem, jak to umí hrdinní Francouzi ...
 
... nikdy jsem se o Rajchlovce a jim podobným nezajímala, ale teď začínám mít obavy, že by se snad mohli dostat do parlamentu ...
... potom Bůh s námi ...
... emigrovat raději na stará kolena do zahraničí ...
... jenže on se zbláznil celej svět, takže vlastně není kam ...

... no nic, zakážu si zase číst komentáře, a vrátím se k mým marmeládám a paštikám ...
... a taky je čas na vysetí paprik a rajčátek ...

Žádné komentáře:

Okomentovat