pátek 9. února 2024

Kiwi a jablka Granny Smith

... po úvahách, kam že to spěje náš svět, zase k běžnému životu ...
... i když jak pro koho ...
... není až tak úplně běžné vařit doma marmelády ...
... teda pardon, džemy ...
... jak nám EU nařizuje, co je marmeláda a co je džem ...
... já používám slovo džem, protože je to kratší ...

... tuhle jsem na netu narazila na ono nařízení, co je marmeláda a co džem ...
... a byla jsem docela překvapená ...
... myslela jsem si, že marmeláda musí být vyrobena výhradně z citrusů ...
... a ejhle, ono k tomu stačí pouze dvacet pět procent citrusů ...
... takže některé mé džemy nejsou džemy, ale marmelády ...
... zato všecky - ať už džemy nebo marmelády - mají právo říkat si extra nebo výběrové, protože obsahují více než třicet pět procent ovoce některého druhu ...
... teda extra jahodový džem nebo výběrový meruňkový či z jakéhokoliv jiného ovoce, kterého je ten správný, EU posvěcený podíl ...
... no to jsem fakt potěšena ...
... i když je mi úplně jedno, jak to mohu podle EU nazývat ...
... já jsem spokojená, že si můžu udělat vlastní kombinaci ovoce, hlavně však nepřeslazených a bez éček ...
... to je důvod, proč si je dělám ...
... teda krom toho, že je dcery dostanou k Vánocům jako jedlý dárek ...

... dnes opět jedna z maličko exotičtějších variant, kterou v supermarketu nekoupíte ...

DŽEM Z KIWI A JABLEK GRANNY SMITH

650 g kiwi
600 g jablek Granny Smith
šťáva ze dvou citronů
8+2 lžíce cukru
půl lžičky himálajské soli
jedna lžička pektinu


... tentokrát jsem nepoužila cíleně třtinový cukr, ale běžný bílý rafinovaný ...
... nechtěla jsem, aby hnědý třtinový ovlivnil barvu džemu ...
... i když i tak není jedovatě zelenej, jako ten na stránkách Dr. Oetkera, odkud jsem čerpala inspiraci ...
... jo prostě jsem nepoužila tu správnou chemii, aby zelená byla echt zelená ...


... na hromadné fotce jsou tentokrát jen tři sklenice ...
... fotila jsem až po Vánocích a ty malé ochutnávkové jsou už dávno u obdarovaných ...

Žádné komentáře:

Okomentovat