čtvrtek 15. února 2024

Jede dolů a je rychlá

... došlo mléko a chleba, tak jsem včera před půlnocí objednala na Rohlíku nákup ...
... kurýr přijel dokonce o 20 minut dříve ...
... a překvapil mě větou "Kolega měl pravdu." ...
... protože jsem zvědavá, optala jsem se, v čem měl kolega pravdu ...
... kurýr mi tedy přečetl SMS od onoho kolegy: "Jede dolů a je rychlá."...
... na mysli měl nejspíše to, že než kurýr vyloží tašky z auta, stihnu sjet dolů výtahem a čekám ve dveřích ...
 
... a ano, kurýr má podle propozic Rohlíku donést nákup až před dveře bytu ...
... jenže já, ač chodím o francouzských holích (výtahem to zvládnu i bez nich), nevidím důvod, proč by mi někdo nosil nákup až do bytu ...
... pro balíček dodaný poštou nebo jinou dopravní službou si také chodím před dům ...
... a je mi docela stydno, když donášku málem až do ledničky vyžadují po kurýrovi i mladí lidé ...
... když to má kurýr v popisu práce, tak na to přeci mají nárok ...
... já nevidím problém dojet si výtahem pro nákup před dům ...
... i když se to může změnit ...
... až zase nějaká dobrá duše v domě zablokuje výtah (protože nedokáže chvíli počkat, až se otevřou vnitřní dveře výtahu) a já budu mít objednaný nákup, budu velice ráda, když mi ten nákup donese až před byt, protože z třetího patra po schodech dolů a zase nahoru to prostě nedám ...
... a velice ráda mu za to dám dýško, i když to má v popisu práce ...

... dýško je v poslední době jakási módní záležitost ...
... Rohlík má možnost dát kurýrovi dýško na několik způsobů ...
... předem při placení kartou ...
... jenže proč mám předem dávat dýško za něco, co nevím, zda s tím budu spokojena ...
... pokud bych předem věděla, kdo s nákupem přijede a znala kurýra z dřívějších nákupů, asi bych problém neměla ...
... jenže on pokaždé přijede někdo jiný ...
... dále je možnost dát kurýrovi dýško při převzetí nákupu ...
... ať už elektronicky při platbě za objednávku kartou nikoliv předem, ale až po převzetí nákupu ...
... nebo hotově ...
... já se však domnívám, že za to, že se kurýr chová k nákupu či zákazníkovi slušně, je kurýr placen společností, pro kterou jezdí, proč mu za to mám platit já ...
... ano, pokud nepojede výtah, pak mu za vynesení nákupu před dveře bytu ráda dýško dám, v ostatních případech nikoliv ...

... jak jsem psala, dýško se v poslední době stalo jakousi módní záležitostí ...
... alespoň to tak vypadá podle on-line novinových titulků ...
... a diskuse k tomu jsou docela záživné ...
... fakt mě baví, jak se mi snaží vštípit, že jsem nejspíš sto let za opicemi, vždyť třeba v USA je to běžné ...
... jenže proč pořád přebírat cokoliv, co je běžné jinde ...
... a ad absurdum ...
... proč tedy dávat dýško jen kurýrům nebo v číšníkům v restauracích ...
... proč ne třeba prodavačkám, učitelům, lékařům ...
... a co třeba bankomatům ...

... předevčírem zavedl dýško i Fler ...
... spadla mi brada, páč nevidím důvod, zdá se mi to spíše kontraproduktivní ...
... v době, kdy prodeje na Fleru dramaticky klesly, mám toho, kdo kupodivu zabloudil do mého obchodu a rozhodl se nakoupit, žádat, zda by mi nedal dýško? ...
... téměř výhradně je to nahodilý kupující, který mě vůbec nezná a tak nemůže dopředu vědět, zda bude spokojen ...
... hanba by mě fackovala ...
... a zdůvodnění Fleru, proč s tím přišli? ...
... prý chtějí dopřát prodávajícím další možný zdroj příjmů ...
... a taky je to jinde běžné, třeba v jiných e-shopech, v USA a blablabla ...

... rozproudila se k tomu diskuse, do které se z nějakých devadesáti osmi procent zapojili odpůrci dýšek ...
(naštěstí je možné tuto funkci zakázat a tak se snad žádná zmínka o dýšku v objednávce z mého obchodu neobjeví)
... důvody nesouhlasu s dýšky byly veskrze stejné jako u mě ...
... zaujala mě jedna z diskutujících ...
... napsala totiž, že dýško dopředu dává jen na jednom on-line obchodu s potravinami, protože se bojí, že když bude kurýr vědět, že mu nedala dopředu dýško, nebude se k taškám s nákupem chovat ohleduplně ...
... nevím, jestli měla na mysli Rohlík, ale moje zkušenost s kurýry je taková, že ač dýško "ze zásady" nedávám, vždy dovezli nákup zcela v pořádku a byli vštřícní a usměvaví ...
... někteří přidali i nějakou milou, často vtipnou větičku, která dokáže projasnit i deštivý den ...
... jako třeba dnes dopoledne ...

... a když už jsem u on-line prodeje potravin - nedávno na mě vyběhl na netu článek Nákup domů může řádně provětrat peněženku! Porovnali jsme Košík a Rohlík ...
... a nestačila jsem se divit ...
... hlavně jsem se nestačila divit kontrolnímu nákupu ...
... z uvedených třiceti čtyř produktů  bych dvacet tři produktů nekoupila, ani kdyby byly zadarmo ...
... a u těch zbylých jedenácti bych si vybrala jinou variantu, i když zcela určitě dražší, než uvedenou ...
... to ovšem spíše na Rohlíku než na Košíku ...
... nekupuju přeslazené limonády, éčky nadopované cukrovinky a uzeniny, bílé pečivo ani trvanlivé mléko nebo tavené sýry ...
... a docela mě děsí, jaké množství se těchto věcí v kontrolním nákupu vyskytuje ...
... a děsí mě, že nákup srovnává privátní značky Košíku s běžným zbožím na Rohlíku ...
... ono totiž třeba mléko z Olmy je za jinou cenu, než Pilos, i když oboje je z Babišova Agrofertu ...
... a kuře, které je z Polska či snad dokonce z Ukrajiny to opravdu nee ...
... ani kuře z Vodňan ...
... mám raději kuře z malé farmy, i když tam je cena úplně někde jinde ...
... a zcela nefér je srovnávat vícero kusů od jednoho druhu pravděpodobně jen proto, že Košík má četné množstevní slevy ...
... Rohlík má sice občas také množstevní akce, ne však v takovém rozsahu ...
... já navíc kupuju čerstvé zboží, které má kratší dobu spotřeby, takže jsou mi množstevní akce k ničemu ...

... ano, Rohlík je opravdu o dost dražší, než supermarkety ...
... a v mnohém dražší než Košík ...
... jsem s tím srozuměna ...
... pokud je něco na mě už neúměrně drahé, tak to nekoupím ...
... třeba výrobky Rio Mare (které jsou ovšem na obou e-shopech povětšině za stejnou cenu, stejně jako kočičí kapsičky) ...
... porovnávala jsem ceny mnou často nakupovaných věcí na obou e-shopech, ale zůstala jsem u Rohlíku ...
... raději totiž podpořím menší českou farmu, což mi ovšem Košík neumožňuje ...
... a ano, kuře z farmy (krmené dvakrát déle než rychlokuřata běžně prodávaná v supermarketech nebo v Makru tedy na Košíku) je o dost dražší, než to Vodňanské nebo z Rabbitu ...
... ale ta chuť se opravdu nedá srovnávat ...

... to upřednostňování ceny před kvalitou u většiny obyvatel Česka mě děsí ...
... nejenže jsou ochotni s prominutím sežrat cokoliv, hlavně že je to levné, ale nedokáží pochopit, že tím likvidují malé české farmáře ...
... nedávno zmizela z Rohlíku kozí farma Pěnčín ...
... nepodařilo se mi dohledat, zda skončila, nebo jen v zimě neprodukuje kozí mléko ...
... zato mám ověřené, že skončily dvě menší mlékárny, které prodávaly na Scuku mléčné výrobky od svých krav pasených venku na trávě, nikoliv ustájených po stovkách kusů v obřích halách, kde stojí často ve vlastních výkalech ...
... a skončilo také malé brněnské řeznictví, kterému záleželo na tom, jak žila zvířata před porážkou a z výše zmíněných velkochovů krávy ani prasata nebrali ...
... děsím se okamžiku, kdy nic z toho, za co si dnes s radostí připlatím, nebude k mání ...
... mohu jen doufat, že stále více lidí si raději připlatí za kvalitní potraviny i za cenu toho, že třeba maso holt nebudou mít každý den ...

Žádné komentáře:

Okomentovat