úterý 27. června 2023

Rillettes ze zvěřiny

... na scuk.cz jsem koupila zvěřinový ořez ...
... nebyl to dobrý nápad, alespoň co se týče využití na rillettes ...
... nedařilo se mi oříznout tak, abych se zbavila pouze šlach či blanek ...
... vždy mi zůstalo i nemálo masa ...
... tak jsem tyto "zbytky" uložila do mrazáku pro budoucí přípravu vývaru na polévku ...
... tam se šlachy budou naopak hodit ...

ZVĚŘINOVÝ RILLETTES

cca 1 kg ořezu ze zvěřiny
2 cibule
2 jablka
1 sklenice brusinkového kompotu
5 lžiček Podravky Natur
navrch každé skleničky 3 kuličky celého pepře, 2 kuličky jalovce a 1 menší čerstvý bobkový list

... očištěné maso nakrájíme na kostky cca 3x3 cm, cibuli hodně najemno, jablka na malé kostičky a vše promícháme s Podravkou ...
... dále přidáme brusinkový kompot a znovu dobře promícháme ...
... použila jsem kompot rakouské rodinné firmy Darbo, do kterého je přidán pektin, takže kompot má konzistenci spíše jako maličko řidší džem ovšem s celými brusinkami ...
... pak už jen naplnit skleničky, do každé přidat koření, zavřít víčky a šup do pomalého hrnce s půllitrem vody ...
... zapnout program SOUS VIDE na 74 stupňů a 11 hodin ...
... tentokrát jsem nechala "vařit" přes noc, jen jsem pokličku převázala křížem přes ucha hrnce špagátem ...
... to kdyby se třeba kočičák chtěl podívat, cože je v tom hrnci za dobrotu ...

... do pomalého hrnce se mi vejde jen šest skleniček o průměru 8,5 cm ...
... zbyla mi tedy ještě část masové směsi ...
... tak jsem si druhý den udělala na pánvičce ...
... s krajícem chleba skvělé - ale na mě hooodně slané ...
... až po tomto zjištění jsem prostudovala složení Podravky a s nemilým překvapením jistila, že obsahuje 58 % soli, i když mořské ...


... mladým, kteří dostali několik skleniček pod stromeček, slané nepřipadalo ...
... jen mi dcera potichu špitla, že jsem neměla na skleničku přivazovat ceduličku, že je to ze zvěřiny ...
... zeťák totiž zvěřinu nejí ...
... kdyby tam však cedulka nebyla, nepoznal by to a klidně by to zbaštil ;o)

Žádné komentáře:

Okomentovat