sobota 17. června 2023

První jahoda

 
... na balkoně mi dozrála první letošní jahoda ...
... cca o 14 dnů později než loni ...
... několik dalších dozraje v nejbližší době ...


... až při stažení fotek do poče jsem z hrůzou uviděla, že zejména na stoncích s květy se pasou jakési breberky ...
... nezbylo, než urychleně postříkat RockEffectem od Natury ...
... sice už je prošlej, ale snad bude fungovat ...

... loni jsem koupila sazenice jahod u Starkla ...
... sazeničky balkonových jahod Delikatess jsem zasadila do petrželáku ...
... popínavé jahody Super Star pak ke sloupovitému černému rybízu a část do květináčů na venkovní parapety v kuchyni a obýváku ...


... první jahůdky na západním balkoně dozrály již koncem května ...
... ty na oknech orientovaných na východ až začátkem července ...


... přestože jsem se snažila sazeničky zazimovat, zimu přežily jen ty v petrželáku ...
... začátkem května už dokonce kvetly ...
... jenže jak se postupně oteplilo, nechávala jsem dveře na balkon otevřené ...
... a kočičák Alex jahody stihl zlikvidovat ...
... nejdřív okousal stonky s květy, později zdecimoval listy, a nakonec úspěšně vykousl i srdíčko, čímž zpečetil jejich konec ...
... ještě předtím stihl zlikvidovat první balení nově zakoupených sazeniček ...
... vysadit jsem stihla až balení druhé ...
... asi to budou hodně drahé jahody - pokud dozrají ;o)) ...

Žádné komentáře:

Okomentovat