středa 30. března 2022

Špaldoto

... miluju špaldu a všecko z ní ...
... a tak jsem vyzkoušela i špaldové kroupy ...
... jsou skvělé ...
... přijdou mi tak nějak jemnější než kroupy ječné ...

... již od loňského léta nakupuju čas od času na scuk.cz ...
... kupovala jsem zejména zeleninové nebo zeleninovo-ovocné farmářské bedýnky ...
... jenže teď v zimě je to maličko problém ...
... je v nich už vlastně jen kořenová zelenina, cibule a hlávkové zelí ...
... no a právě se zpracováním zelí mám maličko problém ...
... nevím, co s ním ...
... teda možná bych i věděla, ale brání mi má pohodlnost ...
... v plánu bylo domácí pickles ...
... nakrouhat hlávku zelí a nastrouhat mrkev, do toho se mi moc nechce ...
... navíc se mi zdá, že je k nakládání třeba poměrně velké množství soli ...
... a tak jsem si zdůvodnila, že mám na kvašení doma příliš chladno a že by to nemusela dopadnout nejlépe ...
... jo není nad to, když si člověk dokáže zdůvodnit svou vlastní lenost ;o))

... v bedničce byly i žampiony ...
... a tak mě napadlo udělat z nich rizoto ...
... lépe řečeno špaldoto ...

ŠPALDOTO S ŽAMPIONY A MODROPLÍSŇOVÝM SÝREM

... špaldové kroupy propláchneme a uvaříme do měkka ...
... správně by se měly dopředu namočit, ale návod jsem si přečetla tak nějak nedokonale, a tak jsem je dala vařit rovnou po propláchnutí ...
... na sádle (nebo olivovém oleji s Florou Gold) osmahneme na nudličky nakrájenou cibuli ...
... přidáme oloupané a na plátky nakrájené žampiony ...
... po zarestování mírně podlijeme domácím zeleninovým vývarem ...
... krátce podusíme ...
... na pánev (používám velký wok) přidáme povařené zcezené špaldové kroupy ...
... vmícháme pokrájený (nebo rozdrobený) sýr s modrou plísní ...
... promícháme a necháme sýr rozpustit ...
... opepříme ...
... nesolíme, sýr je slaný dost ...
... já pepřím čerstvě namletým pepřem až porci na talíří ...
... a posypu čerstvě pokrájenou petrželovou nebo celerovou natí ...



Žádné komentáře:

Okomentovat