pondělí 21. března 2022

Krůtí mix na guláš

... když k nám do KV začal loni na sklonku léta doručovat Rohlík.cz, vyzkoušela jsem ...
... a už jsem u něj zůstala ...
... i když je o dost dražší, než jsem bývala zvyklá u nákupů v Lidlu ...
 
... má však mnoho výhod ...
 
... nakoupím si, kdy potřebuju, a nemusím se domlouvat s dcerou, kdy bude mít čas ...
... vozila mě na nákup, protože mé bolavé kyčle mě silně limitují ...
... a nákup mi šoupnou do výtahu ...
 
... v klidu si přečtu složení, aniž bych potřebovala lupu ...
 
... ostatně v obchodě jsem byla často líná si byť jen nasadit brýle ...
... a tak jsem občas až doma zjistila, že akční cena mixu kuřecích prsních a stehenních řízků Řezníkova čerstvá porce z Lidlu není za balíček, ale za kilogram a balíček je tudíž cca o polovinu dražší, než jsem předpokládala ...
... a co hůř, dodavatelem je Vodňanská drůbež ...
... a já nic z Agrofertu ze zásady nekupuju ...

... ale zpět ke složení ...
 
... už před časem jsem se snažila vyhýbat výrobkům s velkým množstvím éček ...
... jenže v obchodě opravdu není možné studovat obaly s písmenky, které nelze často přečíst ani s lupou ...
... a tak jsem se na to vykašlala ...
... a díky Rohlíku.cz jsem se k selekci potravin znovu vrátila ...
... nekupuju nic, co obsahuje éčka škodlivosti tři, čtyři a pět ...
... ty s dvojkou jen pokud na ně mám opravdu chuť ...
... jedničku a nulu toleruju ...
... i když jen v případě, že jich není více než základních surovin ...
... pravda bylo třeba velice zredukovat uzeniny nebo paštiky, ale ty přeci k životu fakt nepotřebuju ...
... spíše mě šokovalo, že mnoho mlékáren přidává do tvrdých sýrů dusičnan draselný (škodlivost čtyři) ...

... taky si velice vybírám výrobce ...
... což mi Rohlík.cz umožňuje ...
 
... na "sankční seznam" jsem k Agrofertu přidala i další agrobarony ...
... jako třeba Rabbit nebo mlékárny Moravia, Opočno a Olešnice ...
... jedny z největších pobíračů dotací ...
... ne proto, že by snad jejich zboží nebylo kvalitní ...
... spíše proto, že jejich cenová politika je založená (stejně jako u Agrofertu) na mohutném čerpání dotací ...
... ostatně šéf Rabbitu už se nechal slyšet, že pokud mu nová vláda sníží dotace, tak firmu zavře a jeho zaměstnanci budou nezaměstnaní  ...
 
... pobírání vylobovaných dotací mi přijde dosti nefér ...
... jen díky dotacím z našich kapes mohou prodávat za ceny, na které drobný farmář nedosáhne ...
... a malý český "ovčan" se pak v nejrůznějších diskusích na netu rozčiluje, že malí farmáři jsou zloději, kteří se chtějí napakovat ...
... dokonce se dušují, že je dobře, že agrobaroni dostávají dotace ...
... mohou si tak dál kupovat levné potraviny ...
... které pak často vyhodí, protože je to přeci v akci ...
... no a nekup to za ty prachy ...
... vůbec jim nedochází, že potraviny od farmářů jsou mnohem kvalitnější ...
 
... rozhodla jsem se podporovat menší farmáře, kteří na dotace nedosáhnou ...
... jsou sice dražší, ale třeba u masa se vyšší cena rozhodně vyplatí ...
... je totiž nebetyčný chuťový rozdíl mezi kuřecím z Vodňanské drůbeže a kuřecím z menší farmy ...
... a tak jsem se naučila kupovat třeba kuřecí maso od Farmy rodiny Němcovy ...
... nebo maso krůtí z Farmy Druhaz ...
... třeba jejich krůtí játra nebo krůtí mix na guláš z horních krůtích stehen ...
 
KRŮTÍ MIX NA GULÁŠ S JABLKY
 
... krůtí maso nakrájím na širší nudličky ...
... na tuku osmahnu na nudličky nakrájenou cibuli - v létě používám olivový olej s Florou Gold, v zimě pak sádlo ...
... přidám krůtí maso a nechám z obou stran zatáhnout ...
... okořením směsí koření na souvlaki nebo gyros (Eridanous z řeckých dnů v Lidlu) ...
... podliju domácím zeleninovým vývarem ...
... přidám hořčici a pokrájená jablka ...
... podusím doměkka ...
... nakonec vmíchám pro zahuštění na kostičky nakrájený chléb - nejlepší je ten s vlašskými ořechy ...
... na talíři dozdobím pokrájenou čerstvou celerovou natí ...

 
... recept vznikl zcela náhodou, když jsem přemýšlela, co s unavenými, zcvrklými jablky, na které jsem fakt už neměla chuť ...

Žádné komentáře:

Okomentovat