čtvrtek 17. března 2022

Hortenzie

... hortenzie prostě miluju ...
 
 
... dokud ještě mé churavé nožky umožnily delší procházky, ráda jsem se chodila kochat do kolonie s rodinnými domky, kde jedna z předzahrádek byla plná nádherných hortenzií ...
... i tam se však občas stalo, že bylo třeba ostříhat, protože na jaře namrzly, a ten rok kvetly jen maličko ...
 
... už dlouho jsem tam nebyla ...

... pěstovat hortenzie na balkoně v nádobě není nejspíš zrovna lehká disciplína ...
... alespoň mě se příliš nedařilo ...
... první jsem koupila v roce 2015 ...
... nechala jsem ji přes zimu venku a pravděpodobně jsem jí utopila ...
... druhou, koupenou v roce 2016, jsem vzala na zimu domů ...
... tu jsem zase nejspíše usoužila suchem ...
... prostě ani jedna na jaře neobrazila ...

... pak jsem raději nepokoušela štěstí ...
... koupit hortenzii není zrovna nejlevnější záležitost ...
 
... až v roce 2020 jsem neodolala a domů jsem přinesla další hortenzii ...
... bylo nutné udělat si radost ...
 
... první zimu jsem ji zavčasu uklidila domů ...
... postupně úplně opadala ...
... a já ji hloupě na jaře ostříhala ...
... sice obrazila, ale nerozkvetla ...
... hortenzie totiž kvetou na dvouletém dřevě ...

... radost mi udělala na podzim ...
... to se listy nádherně zbarvily do žluté, oranžová až červené ...
... takhle vypadala 30.10.2021 ...

 
... postupně listy úplně shodila ...
... někdy začátkem prosince jsem ji vzala domů ...
... přinutily mě očekávané mrazy ...
 
... postupně začala obrážet a objevily se dokonce květy ...
... dokonce jsem na Nikonka nasadila makroobjektiv ...
... toto je foceno 27.2.2022 ...


... než jsem se dokopala fotky upravit a dát na blog, rozkvetla ještě více ...
... má sedm květů ...
... dva z nich jsem cwakla 13.3.2022 ...
... a dnes konečně upravila a vkládám na blog ...




Žádné komentáře:

Okomentovat