neděle 3. března 2019

Kávová ...

... miluju kávu ...
... bez hrnku kávy po ránu prostě nevidím ...
... můj žaludek ... nebo snad žlučník? ... jsou jiného názoru ...
... odmítají akceptovat lógr ...
... proto už mnoho desítek let piju kávu překapávanou ...

... v pití kávy se mi snaží zabránit i kočky ...
... už hodně let zpátky mi některá z nich rozbila konvičku k mému prvnímu překapávači ...
... nová konvička stála skoro tolik, co celý překapávač ...
... a tak jsem si koupila nový ...
... malý ...
... se dvěma hrnečky ...
... od Philipsu ...
... moc krásný ...
... v kombinaci vanilkové a světle modré barvy ...

... později jsem k němu přikoupila malou troubičku ze stejné série ...
... vynikající třeba k rozpečení půlky mražené pizy ...
... nebo zapečení toustů ...
... i bruschetty si v ní dělám ...
... abych nemusela rozehřívat velkou troubu ...

... netrvalo dlouho a kočky postupně rozbily oba hrnečky ...
... nevadí ...
... stejně používám jeden velkej ...
... to abych lépe viděla ;o)

... překapávač sloužil možná dvacet let ...
... už byla fakt hooodně "jetej" ...
... nešel už vyčistit a tak vypadal dost neesteticky ...

... asi před rokem jsem začala uvažovat o jeho výměně ...
... zaujal mě espresso kávovar v Lidlu ...
... jenže se vyrábí jen v černé barvě ...
... a já chci vanilkovou ... jsem estét ;o))
... navíc není zrovna nejlevnější ...
... a asi nebudu moci používat svou oblíbenou kávu ...
... půlkilovku zeleného Jacobsu ...
... prostě jsem myšlenku na výměnu překapávače vypustila ...

... což se mělo ve čtvrtek změnit ...
... zatímco jsem u poče psala příspěvek o rašící rebarboře, z kuchyně se ozval rachot ...
... nezbylo než zjistit, co ten "zmetek zrzavej" Alex zase provedl ...
... občas ho popadne amok a lítá po bytě ...
... do své trasy neopomene zařadit i digestoř a horní část kuchyňské linky ...
... no a co se mu připlete do cesty často končí na zemi ...
... občas mám velikou chuť nakrájet ho do guláše ...

... než jsem došla do kuchyně, ucítila jsem, že se cosi pálí ...
... tentokrát se Alex nejspíše špatně odrazil z kuchyňského stolu ... možná mu překážel na něm stojící šicí stroj ... a k dalšímu skoku použil překapávač ...
... podařilo se mu ho nejen shodit, ale i zapnout ...
... překapávač visel na šňůře v elektrické zásuvce a vesele ohříval ...
... bez vody ...
... díky šňůře sice nespadl na dlažbu, přesto pár kousků odlétlo ...
... fakt jsem dostala strach používat ho i nadále ...

... ještě že se to stalo, když jsem byla doma ...
... taky jsem mohla vyhořet ...

... Alex coby demoliční četa funguje na více než sto procent ...
... podařilo se mu totiž při jediném skoku shodit i french press ...
... krásnej ...
... ze silného porcelánu ...
... na dvě malá nebo jedno velké kafíčko ...
... french press se zachytil do šňůry od překapávače a spadl na zem ...
... pochopitelně se porcelánová část rozbila ...
... kdysi k němu byly dva hrnečky ...
... i ty se podařilo kočkám zlikvidovat ...
... raději ani nepočítám, co mě všecky tyhle kočičí škody za dobu soužití s nimi stály ...

... mám ještě jeden velkej french press ...
... už pár let je stále v krabici ...
... holt si budu dělat kafíčko v něm ...
... a napíšu si Ježíškovi ;o))

... jenže to mé byť velké kafe se v něm prostě bálo ...
... a tak jsem si v pátek pustila poč a začala pátrat ...
... relativně levný překapávač od Sencoru mě nezaujal ...
... byl totiž bílý nebo černý ...
... ještě že ne červený, což je v poslední asi hodně trendy ...
... pátrala jsem dál ...
... až se mi najednou rozbušilo srdce ...
... tohle je přesně to, o čem jsem snila ...


... jen moje finanční možnosti na tuto krásu stavěné nejsou ...
... zato tohle už bych ufinancovat mohla, i když barva není zrovna vanilková ...


... měli ho i ve světle modré ...
... jenže byl skoro o pětistovku dražší ...
... a vůbec tam měli z této série spoustu krás ...
... béžových, světle modrých i světlezelených ...


... raději jsem honem objednala, zaplatila a vypnula poč ...

... včera jsem si překapávač vyzvedla ...
... nápis Made in China na krabici mě zrovna nenadchl ...
... nechala jsem v něm překapat naprázdno vodu, jak píší v příručce ...
... a pustila si poč ...
... a zjistila, že Ariete je italská firma ...


... tady ještě ODKAZ ...

... no a dnes jsem si konečně dala kávičku z mého nového miláčka ;o))
... prostě jsem to potřebovala vložit do písmenek ...
... a teď jdu vypulírovat kuchyň ...
... musím došít tu hnědobéžovou deku ...
... abych měla z čeho zaplatit v půlce dubna útratu z kreditky ...

... a Ježíškovi si asi napíšu o rychlovarnou konvici ...
... té, co mám, od Tefalu, už brzy bude pětadvacet let ...

P.S. Všecky fotky jsem si půjčila na netu.

Žádné komentáře:

Okomentovat