čtvrtek 11. července 2013

Sestavte si rodokmen

Již dlouho jsem neuveřejnila žádný příspěvek týkající se tvorby mého rodokmenu. Neznamená to však, že jsem se mu přestala věnovat. Jen jsem se trošku zasekla a nějak to nepostupuje dále.

Nedávno jsem neodolala a zakoupila si 
knížku Blanky Lednické Sestavte si rodokmen - pátráme po svých předcích. 
Moc zajímavé čtení. Spousta užitečných informací. Avšak absence informací pro potomky pobělohorských exulantů. To mě malinko zklamalo. Je zde vlastně jen jediná zmínka o vydání císařského patentu z roku 1627, který vypovídá ze země nekatolickou šlechtu. O tom, že své rodiště pro svou nekatolickou víru opustilo i velké množství chudšího obyvatelstva, jsem žádnou informaci nenašla.

A tak nezbude jen tiše závidět potomkům katolíků. Mnoho matrik je totiž možné najít na internetu.

Žádné komentáře:

Okomentovat