neděle 11. srpna 2024

Broskvová kvašená limonáda

 
... to jsem si takhle "házela" do košíku na Rohlíku meruňky z Moravy ...
... a pak jsem jen koutkem oka zaregistrovala, že z Moravy jsou k mání i levnější ...
... a tak jsem původní položku vyměnila za tu levnější ...
... nijak zvlášť jsem nezkoumala ...
... o to větší bylo mé překvapení, když nepřišly meruňky, ale broskve ...
... že se pěstují na Moravě i broskve jsem netušila ...
... hlavně jsem si však řádně nepřečetla, cože jsem to do košíku vlastně přihodila ...
... dobře mi tak ...

... broskve byly sice menší, než jsme běžně zvyklí, ale jinak byly chuťově fajn ...
... problém je v tom, že já broskve nejím ...
... vadí mi jejich chloupky ...
... a loupat se mi je nechce ...
... prostě kupuju místo broskví nektarinky ...
... dvě jsem zbaštila, ale okamžitě mě začaly ty jejich chloupky svědit pod nosem ...

... co s tím? ...
... okamžitě mě napadla domácí kvašená limonáda ...
... a protože poslední várka docházela, pustila jsem se do toho ...

DOMÁCÍ KVAŠENÁ LIMONÁDA Z BROSKVÍ A BYLINEK

3 litry převařené vody
do zchladlé vody vmíchat 150 g cukru
přidat na kolečka nakrájený chemicky neošetřený citron
(kupuju na Rohlíku italské bio citrony)
dále na kousky pokrájené 3 malé broskve
hrst bylinek
cca 1 dl kvašené limonády z předchozí dávky
zamíchat, přikrýt kapesníkem a dát na okno, kam svítí sluníčko
nezapomenout alespoň jednou, lépe dvakrát denně promíchat

... dělala jsem opět dvě sklenice ...
... do jedné jsem dala několik květů levandule ...
... do druhé větší hrst mátových listů ...

... sice jsem druhý den po naložení udělala pár cwaků, ale všecky byly rozmazané ...
... takhle vypadalo tři a půl dne po naložení, kdy jsem slila do lahví ...


... vlevo láhev s levandulí, vpravo s mátou ...
... ne, nespletla jsem to ...
... i mě překvapilo, že máta zbarvila limonádu mírně dorůžova ...
... byla to taková teplá smetanová barva šmrcnutá mírně do růžova ...
... láhev s levandulí byla spíše studeně smetanová ...
... chuťově bych nedokázala určit, ve které lahvi je která z bylinek ...
... ani broskve bych v chuti asi nepoznala ...
... obě limonády byly ale moc dobré ...
... ta s levandulí, bych řekla, chuťově maličko jemnější ...
 
 
... přesto u mě chuťově stále vede ta úplně první ...
... to bylo vážně bezové prosecco ...
 
... fotky dneska jen tři, i když ani jedna za nic nestojí ...
... v ruce to prostě neudržím a stativ jsem líná rozdělávat ...

Žádné komentáře:

Okomentovat