čtvrtek 4. ledna 2024

Pstruh na páře

... letos - vlastně už loni - jsem od starší dcery dostala na Štědrý den odpoledne (místo mražené porce kapra) zavakuovaného čerstvého pstruha ...
... z kapra jsem si loni udělala ve spolupráci s pomalým hrncem rybí polévku ...
... ani letos při úpravě pstruha jsem na pomalý hrnec nezapomněla ...
 
... kapr byl vlastně už předloni a pstruh loni - nějak si nemohu zvyknout ;o)
 
... když jsem přemýšlela, co se pstruhem udělám, - ryby s výjimkou konzervovaných takřka nejsou v mém jídelníčku  :o( - inspiraci jsem našla v útlé kuchařce (pouze patnáct receptů) stažené z netu z odkazu mého pomalého hrnce ...
... můj pomalý hrnec je totiž multifunkční a umí i vaření v páře ...



... protože s rybami moc zkušeností nemám - párkrát jsem v páře (na sporáku) připravovala lososa - držela jsem se receptu ...



PSTRUH S ČERSTVÝMI BYLINKAMI
 
... pstruha jsem osolila uvnitř i zvenku ...
... do bříška mu vložila dva rozpůlené plátky citronu zbavené kůry, snítku rozmarýnu a dvě snítky tymiánu z balkonu - kopr nemám ...
... a pak šup s ním do košíku pomalého hrnce ...
... vešel se úplně akorát ...
... vody jsem dala jen cca 550 ml - uvedených 700 ml je příliš, zatopily by dno košíku ...
... nastavit pomalý hrnec na program STEAM a 9 minut ...

... hotovo bylo dříve, než jsem očekávala - přeci jen se těch devět minut začne odpočítávat až po zahřátí vody pod košíkem ...
... kuchyně se rozvoněla bylinkami a citronem ...
 
... a pstruh byl fantastický ...
... jen jsem se musela při baštění prát s kocourem, který se všemožně snažil ukrást mi alespoň kousek z talíře ...
 
... pro příště trochu více osolím ...
... solím opravdu málo a ryba potřebuje přeci jen soli více ...
... a rozmarýn dám příště do vody pod košík ...
... přišlo mi, že ho bylo v bříšku pstruha příliš a maso bylo malilinko natrpklé ...
... do bříška tedy jen rozmarýn s měkkými zelenými stonky ...
... můj rozmarýn na balkoně má stonky poněkud zdřevnatělé ...
... a možná by se mohl přidat do bříška pstruha plátek čerstvého másla ...

Žádné komentáře:

Okomentovat