pondělí 22. ledna 2024

Krkonošské sádlo

... pravidelně sleduji pořad Co naše babičky uměly a na co my jsme zapomněli ...
... a v něm mě zaujal recept na krkonošské sádlo ...
 
KRKONOŠSKÉ SÁDLO
 
500 g sádla
jedna větší cibule
jedno větší jablko
jedna vrchovatá lžíce oregána

 
... sádla jsem měla o malinko více ...
... použila jsem sádlo vyškvařené z poněkud "přerostlých" škvarků ...
... více o tom v minulém příspěvku ...
... použila jsem žlutou cibuli - červenou jsem zrovna neměla ...
... příště použiju červenou - sádlo je s ní barevnější ...
... a nakrájím ji na maličko větší kostičky ...
... nakrájela jsem ji velice na jemno a téměř není v sádle cítit ...
... i jablko je lepší červené ...
... u toho zase příště nakrájím na kostičky menší ...
... přidala jsem řecké oregano, které je mnohem aromatičtější ...
... takže pro příště "obyčejné" oregano ...
... v případě řeckého maličko ubrat na množství ...
... a protože sádlo při škvaření nesolím, nebude od věci maličko krkonošské sádlo přisolit ...



... pro milovníky sádla na chlebu fakt skvělé ...
... já mám sice raději tvarohové pomazánky, ale i tak mi to docela chutnalo ...
... možná pro příště přidám více cibule i jablíček ...

Žádné komentáře:

Okomentovat