sobota 14. června 2014

Chebské dvorky

Kulturní akce Chebské dvorky se koná již poněkolikáté, já si však na ni udělala čas poprvé až včera. A byla jsem velice příjemně překvapena.

Akce se koná opravdu na dvorcích a v uličkách, jak o tom svědčí mapka oskenovaná z programu akce.


V plánu jsem měla zejména instalace fotografií. Zaujaly však nejen fotografie, ale i obrazy


nebo umělecky pojatá problematika odpadu - ať už popelnic, nebo těch, co je vybírají


Velice zdařilých fotografií bylo k vidění opravdu dost, ne všecky však bylo možno koukatelně vyfotit. Odlesky často mou snahu zcela zhatily.



Co mě však překvapilo daleko nejvíce, to je Cheb samotný. Nikdy mě nějak zvlášť nelákal. Vlastně jsem znala jen náměstí se Špalíčkem. Do klikatých uliček jsem se vnořila jen díky Chebským dvorkům, a nestačila jsem valit zraky.

Zde třeba Růžový kopeček


nebo zahrady nedaleko chebského hradu


Malá bavorská zahrádka na terasách mě  přenesla do dob mého dětství tráveného u babičky.


Přestože babička nebydlela v Bavorsku, ale nedaleko Nejdku, zahrádka mi tu její až bolestně připomněla. Dnes už není ani babička ani její zahrádka.

Moc pěkný je i soubor církevních budov na Františkánském náměstí, kde rovněž byla k vidění spousta nejen fotografií.


A nakonec přidám jednu velice špatně cwaknutou fotografii. Nepodařilo se mi zbavit se odlesků protilehlého okna křížové chodby. Fotka se mi ale tak moc líbí, že se o ni chci s vámi podělit. Její autorkou je podle programu Chebských dvorků Andrea Dobešová.


Fotky jsou jen takové dokumentační cwaky. Do Chebu však budu muset někdy určitě vyrazit ;o))

Žádné komentáře:

Okomentovat