čtvrtek 28. dubna 2022

Trhané maso

... poprvé jsem se k němu dostala při mých pobytech v Řecku ...
... akorát jsem netušila, že se tomu říká trhané maso ...
... ostatně to nejspíš nevědí ani Řekové ...
... při servírování nechávají maso pokud možno vcelku ...
... na jednotlivá masová vlákna se tedy rozpadne až na talíři ...
 
... a byla to vážně mňamka ...
... každý rok jsem se těšila, že si dám v Řecku skopové ...
... nechápala jsem, jak je možné, že je tak úžasně šťavnaté a přitom se rozpadá na jednotlivá vlákna ...
... a že není vůbec "cítit" skopovým ...
... až mnohem později jsem se v jednom cestopisu o Řecku v TV dozvěděla, že maso pečou až 16 hodin ...
 
... trhané maso se stává módní záležitostí ...
... dá se dělat i v troubě nebo hrnci na plotně, ale dlouhá doba přípravy přináší i nutnost maso hlídat ...
... toto zcela odpadá s pomalým hrncem ...
... a tak dalším mým pokusem s pomalým hrncem bylo právě trhané maso ...

TRHANÉ KRŮTÍ MASO

dvě krůtí spodní stehna s kostí
dvě mrkve, dvě petržele a kousek celeru - bulvový nebo řapíkatý
asi 8 kuliček barevného pepře, 4 kuličky nového koření a 2 bobkové listy
půl litru piv
 
... do hrnce dáme na menší kostky nakrájenou zeleninu ...
... přidáme koření a krůtí stehna ...
... mírně osolíme ...
... zalijeme pivem nebo vodou ...
... nastavíme program SLOW COOK - LOW na 4 hodiny ...
... zapneme a jdeme si na čtyři hodiny "po svých" ...

... když je hrnec se svou prací hotov, maso vyndáme - pozor, kosti nejspíš zůstanou v hrnci - a natrháme pomocí dvou vidliček ...
... zbytek po vyjmutí koření rozmixujeme na omáčku ...


... podávat můžeme v žemli, tortille nebo třeba s bramborovou kaší ...
... já žemli ani tortillu neměla, kaši se mi vařit nechtělo, tak jsem si dala jen tak ...


... krůtí stehna s kostí příště asi nekoupím ...
... netuším, jak je na tom v syrovém stavu podíl masa a kostí, každopádně po dokončení mi těch kostí přišlo tak nějak více než masa ...
... a tak mi to cenově příliš výhodně nevychází ...
... na druhou stranu kolagen vyvařený z kostí nádherně zahustil omáčku ...
... omáčka mi přišla mírně nahořklá, jen tak hodně jemně, možná díky podlití pivem ...

Žádné komentáře:

Okomentovat