pátek 22. dubna 2022

Kuřecí vývar v pomalém hrnci

... jak jsem psala v minulém příspěvku, mám doma novou hračku ...
... multifunkční pomalý hrnec ...
... v příspěvku jsem také slíbila podělit se o své první pokusy s ním ...
 
... jako první jsem vyzkoušela kuřecí vývar ...
... vše potřebné se prostě a jednoduše dá do hrnce ...
... opravdu rychlovka ...
... pokud tedy máte zeleninu předem nakrájenou ...
... pak už jen zapnout a hrnec si vše zařídí sám ...
... žádné sbírání pěny ...
... žádné utírání sporáku ...
... z hrnce prostě nic nepřeteče ...
... není třeba hlídat ...
... přesněji není třeba hlídat, co se děje v hrnci ...
... je však třeba ohlídat, co se děje kolem hrnce ...
... zejména, pokud máte doma kočky ...
... celá kuchyně se totiž po čase nádherně rozvoní ...
 
 
... a náš Alex musí kontrolovat, co že to tak krásně voní ...
... bohužel však umí sundat pokličku ...
... fakt nechci, aby mi pokličku od pomalého hrnce rozbil jako třeba tu od woku ...
 
KUŘECÍ VÝVAR V POMALÉM HRNCI
 
kuřecí směs na polévku z Farmy rodiny Němcovy
(balíček má cca 65 dkg, příště koupím dva)
mnou zamražená směs kořenové zeleniny - mrkev, celer a petržel - cca 40 dkg
(koupeno na podzim na Scuk.cz)
asi 10 kuliček barevného pepře, 5 kuliček nového koření, 2 bobkové listy a 2 hřebíčky
(hřebíček nemusí být, mě to naučila mamka)
 
... zeleninu jsem nechala přes noc v ledničce, aby povolila ...
... zelenina se prý v pomalém hrnci vaří pomaleji než maso, je tak dobré nakrájet ji na menší kostičky ...
... měla být i cibule, ale na tu jsem zapomněla ...
... mám zažito, že do vývaru se přidává cibule neoloupaná - alespoň to tak dělala moje babička i mamka - údajně kvůli výsledné barvě vývaru ...
... v pomalém hrnci prý ale slupka hořkne, takže určitě oloupat ...
... zalít litrem vody a přidat špetku soli ...
... pak už jen nastavit program SLOW COOK - LOW na 3,5 hodiny ...
... já dala na 4 hodiny, protože zelenina nebyla ještě zcela rozmrznutá ...
... nezapomenout hrnec zapnout ...

... a máte čas na cokoliv, co máte chuť zrovna dělat ...
... hrnec si vše zařídí sám ...
... cca po dvou hodinách se kuchyň nádherně rozvoní ...
... od tohoto okamžiku je třeba dohlídnout na kočky ...
... když je hrnec se svou prací hotov, desetkrát zapípá ...
... pokud si ho nevšímáte, přepne se do modu udržování teploty ...
... já ho po zapípání vypnula a chvilku počkala, až obsah maličko zchladne ...
 
 
... zelenina byla i po tak dlouhé době "vaření" tak akorát ...
... ani příliš měkká, ani příliš tvrdá ...
... pokud jsem dělávala vývar na sporáku, dávala jsem vždy zeleninu nepokrájenou ...
... přesto byla zcela rozvařená a tedy nepoužitelná ...
... nejúžasnější devízou vaření vývaru v pomalém hrnci je však maso ...
... dokonce i z krku opadávalo samo ...
... spíš jsem musela kontrolovat, abych v obraném mase neměla obratle ...
... jsem do mé nové hračky prostě čím dál zamilovanější ...

Žádné komentáře:

Okomentovat