úterý 12. dubna 2022

Domácí tvarohový sýr

... v minulém příspěvku jsem slíbila sýr "uplácaný ve dřezu" ...
... a sliby se mají plnit ... nejen o Vánocích ...
... i když já mám tak nějak od přírody problém s termíny ...

... problémy mám ostatně i s prokrastinací ...
... což ti, co mě znají, velice dobře vědí ...
... momentálně se mi často stává, že místo smysluplné práce raději brouzdám po netu ...
 
... při jednom takovém brouzdání jsem narazila na velice zdařilý blog o vaření ...
... stačí kliknout a můžete brouzdat ...
... pozor však, je to návykové ...

... je tam mnoho receptů, které stojí za vyzkoušení ...
... mě zaujal třeba recept na domácí sýr ...
... a tak jsem se nechala inspirovat a vyzkoušela ...
... maličko jsem si recept poupravila ...

DOMÁCÍ TVAROHOVÝ SÝR S BRUSINKAMI

250 g plnotučného tvarohu promícháme se 150 g zakysané smetany a lžící Flory Gold
podle chuti přisolíme
vmícháme 50 g sušených brusinek
 
... vložíme do hlubšího sítka vyloženého plátýnkem a zatížíme ...
... cedník samozřejmě vložíme do misky nebo kastrůlku, ze sýra bude totiž odkapávat syrovátka ...
... lepší je použít výrobník na sýr od Tescomy ...
... u výrobníku najdete též dobu odkapávání ...
... než dáme do ledničky, je třeba množství odkapané syrovátky kontrolovat ...
... pokud se dotýká sítka, je třeba jí slít ...
... je možné uchovat ji k dalšímu zpracování, nebo prostě vypít ...


... sýr je neuvěřitelná ňamka ...
... jen mě maličko zklamalo, že můj sýr nebyl tak vysoký, jako na reBarbora's kitchen ...

... dala jsem si tedy reparát ...

DOMÁCÍ TVAROHOVÝ SÝR S RAJČATOVÝM PESTEM

... začátek stejný jako u sýru s brusinkami ...
... tentokrát jsem použila 300 g tvarohu, 200 g zakysané smetany lžíci i o něco málo více Flory Gold ...
... místo brusinek jsem do směsi zamíchala několik lžic hotového rajčatového pesta ...
... dále stejný postup jako výše ...


... předpoklad, že sýr bude vyšší, se žel nesplnil ...
... jen mi více hmoty prolezlo kolem pružiny ...
... pro příště zkusím pesto vmíchat jen tak trošku halabala (asi jako když vmícháváte kakaové těsto do bábovky) ...
... možná bude sýr mramorový ...

Žádné komentáře:

Okomentovat